تداوم افزایش شدید قیمت انواع خودرو؛ پراید ۳۰۰ میلیون تومان شد

سه شنبه, 20ام دی, 1401
اندازه قلم متن

پراید ۱۱۱

پراید ۱۱۱

رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه، ۲۰ دی‌ماه، از افزایش قیمت خودرو و ثبت رکورد جدید قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی برای پراید خبر دادند. همزمان قیمت موتورسیکلت و کامیون هم در ایران افزایشی چشمگیر داشته است.

روز دوشنبه، وب‌سایت تجارت‌نیوز گزارش داد: «برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند. برای مثال، پراید در کمتر از یک سال صد میلیون تومان گران شد و امروز قیمت ۳۰۰ میلیون تومان را ثبت کرد.»

در حالی که قیمت خودرو طی چند هفته اخیر با افزایش قیمت دلار به ‌شدت افزایش پیدا کرده بود، خیلی‌ها امید داشتند با ثابت شدن نسبی قیمت دلار افزایش قیمت این بازار متوقف شود، اما این افزایش همچنان ادامه دارد.

برخی دلیل این اتفاق را عرضه خودرو در بورس کالا می‌دانند که خود سبب افزایش التهاب بازار و افزایش قیمت خودرو شده، و برخی نیز معتقدند این بازار جدید ابزار دلال‌بازی شده است.

در مقابل وزارت صنعت و معدن، صمت، این موضوع را تکذیب می‌کند و عرضه خودرو در بورس کالا را سبب متعادل شدن بازار خودرو می‌داند.

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده است امروز بار دیگر وارد بازه جدید قیمتی شد.

قیمت این خودرو صبح روز سه‌شنبه پنج میلیون تومان افزایش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت ۲۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز دو میلیون تومان گران شد و امروز با نرخ ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. البته به گفته فعالان، بازار راکد است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

از طرفی تارا اتوماتیک که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌ توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفت. این خودرو امروز به نرخ ۷۲۵ میلیون تومان در بازار قیمت داشته است.

پژو ۲۰۷ اتومات امروز ده میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و در محدوده قیمتی ۷۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز پنج میلیون تومان ارزان شد و با قیمت ۶۱۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور برای فروش گذاشته می‌شود.

دنای معمولی هم امروز در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان ثابت ماند.

در همین حال افزایش قیمت از بازار خودرو به بازار موتورسیکلت و کامیون هم رسیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های خودرویی ایران، قیمت موتورسیکلت در کارخانه و بازار آزاد گران شده است، به‌ طوری که قیمت هوندا ایرانی از مرز ۵۰ میلیون تومان گذشته است.

در این میان بیشترین افزایش قیمت مربوط به موتورسیکلت کاواساکی نینجا چهار سیلندر است که قیمت بازار آزادش از ۶۰۰ میلیون تومان در ماه گذشته حالا به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در همین حال قیمت کشنده و کامیون حدود ۲۵ درصد گران شد.

در این میان کشنده ام‌پاور بهمن با رکوردی بی ‌سابقه از چهار میلیارد و صد میلیون تومان در ماه گذشته، با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش، به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است تا حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌ باشد.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.