مژگان خانلو، رئیس دفتر پایش تعهدات دولت:وقتی پولی نداریم ناگزیریم اموال دولت را بفروشیم و بخوریم!

چهارشنبه, 3ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن
مژگان خانلو، رئیس دفتر پایش تعهدات دولت گفت: طبق اصول مگر نفت را باید بفروشیم و بخوریم؟ اما وقتی پولی نداریم ناگزیریم.
 
آفتاب‌‌نیوز :

مژگان خانلو، رئیس دفتر پایش تعهدات دولت در گفت‌وگو با روزنامه هم میهن درباره طرح مولدسازی و میزان دارایی‌های دولت سخن گفته است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

زمان آقای دژپسند میزان اموال دولت ۸ هزار هزار میلیارد تومان اعلام می‌شد. بعد ناگهان تبدیل شد به ۱۶ هزار هزار میلیارد تومان. امروز هم با توجه به اینکه چه چیز را اموال دولت در نظر بگیرید، این رقم ممکن است متفاوت شود.

ممکن است ساحل دریا را هم بخواهید بفروشید یا انفال را هم جزو اموال دولت در نظر بگیرید و بفروشید یا شاید فقط املاک دستگاه‌ها را در لیست اموال بیاورید. بنابراین بسته به اینکه چه چیزی اموال است، درآمد حاصل از آن متفاوت خواهد بود.

مولدسازی یکی از منابع بودجه عمومی است. در بودجه‌های سنواتی نیز سالانه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع از محل مولدسازی پیش‌بینی شده بود و صرف امور جاری می‌شد. در واقع فروش اموال مازاد در کنار نفت، یکی از منابع واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به حساب می‌آید.

در لایحه اولیه که قرار بود درآمد حاصل از مولدسازی صرفا به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد، مخصوص زمانی است که شما مشکلی در بودجه هزینه‌ای نداشته باشید؛ اگر بنا بر این باشد که نفت را هم فقط باید صرف پروژه‌های عمرانی کرد. طبق اصول مگر نفت را باید بفروشیم و بخوریم؟ اما وقتی پولی نداریم ناگزیریم.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.