جایزه زن سال مادرید برای سارا خادم‌الشریعه؛ بیایید با هم در حمایت از حقوق زنان بایستیم

پنجشنبه, 18ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

سارا خادم‌الشریعه استاد بزرگ شطرنج ایران به مناسبت روز جهانی زن در شهرداری مادرید جایزه زن سال را دریافت کرد. استاد بزرگ شطرنج ایران در این مراسم با اشاره به قتل حکومتی مهسا امینی و اعتراضات در ایران گفت: برای آینده‌ای تلاش کنیم که در آن هر زن بتواند بدون ظلم و خشونت زندگی کند.

این شطرنج باز ایرانی که چندی پیش در مسابقه سریع و برق آسای جهان در قزاقستان حجاب اجباری را از سر برداشت و پس از آن به ایران بازنگشت، دیروز در مراسم «کلارا کامپوآمور» مادر جنبش فمنیسیتی اسپانیا در شهرداری مادرید جایزه زن سال را از شهردار
این شهر دریافت کرد.

او در بخشی از سخنانش گفت: مبارزه زنان ایرانی برای رسیدن به حقوق خود توجه بین المللی را به ایران جلب کرده است. در حالی روز جهانی زن را جشن می گیریم که نباید مبارزه‌هایی را که برای برابری و آزادی جنسیتی در ایران و در سراسر جهان در جریان است را فراموش کنیم. بیایید با هم در حمایت از حقوق زنان بایستیم و برای آینده ای تلاش کنیم که در آن هر زن بتواند فارغ از ظلم و خشونت زندگی کند.

جایزه زن سال شهر مادرید که هرسال به مناسبت روز جهانی زن از سوی شهرداری این شهر اهدا می شود، امسال با هدف حمایت از زنان ایران به سارا خادم الشریعه اهدا شده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.