تجمع بازنشستگان در شوش به افزایش حقوق ۲۷ درصدی: دستان بازنشسته، خالی‌تر از گذشته

چهارشنبه, 2ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

در دومین روز از سال ۱۴۰۲ و همزمان با نوروز، اعتراضات معیشتی از سر گرفته شد و گروهی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی شوش و هفت‌تپه تجمع کردند.

بنا بر گزارش‌ها، تصاویر، و ویدیوهای رسیده به صدای آمریکا، روز چهارشنبه دوم فروردین افرادی که به «افزایش ۲۷ درصدی» حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اعتراض داشتند، با تجمع در مقابل فرمانداری شوش، استان خوزستان، افزایش حقوق خود بر اساس تورم واقعی را خواستار شدند.

 

 

بازنشستگان معترض در حالی که سفره‌ای خالی در مقابل فرمانداری شوش پهن کرده بودند، شعار دادند: «دستان بازنشسته، خالی‌تر از گذشته.»

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی مقابل فرمانداری شوش؛ خوزستان؛ چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲
تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی مقابل فرمانداری شوش؛ خوزستان؛ چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲

افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون کار در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ انتقاد و اعتراض فعالان و تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی را برانگیخته است.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در شوش؛ خوزستان؛ چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲
تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در شوش؛ خوزستان؛ چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲

در این حال، علی‌اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، روز چهارشنبه به وب‌سایت جماران گفت که خط فقر اعلام شده توسط وزارت کار «نزدیک به ۱۵ میلیون تومان» است، اما حقوق افراد «حدود شش میلیون تومان» تعیین شده است.

پیش از این چند نهاد کارگری در بیانیه‌هایی نسبت به افزایش ۲۷ درصدی حداقل حقوق کارگران اعتراض کرده‌اند و آن را «شعبده‌بازی محیرالعقول» خوانده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که تنگناهای معیشتی با این میزان حقوق تعیین‌شده بیشتر خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.