«تشکیل پرونده» برای سه ناشر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در نمایشگاه کتاب تهران

شنبه, 23ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

 

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌رغم تحریم گسترده از سوی ده‌ها ناشر شناخته‌شده از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرد

رایو فردا

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران روز شنبه ۲۳ اردیبهشت خبر داد که تا کنون سه ناشر حاضر در سی‌وچهارمین دورۀ این نمایشگاه به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، توبیخ و بازخواست شده‌اند.

به نوشتۀ رسانه‌های ایران، علی رمضانی در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست با خبرنگاران گفت که یکی از ناشران به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی»، مطابق آیین‌نامه «تذکر» دریافت کرد.

او به نام این ناشر اشاره نکرد و بدون اشاره به جزئیات از «تشکیل پرونده» برای ناشر مورد نظر خبر داد.

این سخنگو هم‌چنین گفت که هیئت رسیدگی به «تخلفات» ناشران برای دو ناشر دیگر به دلیل عدم رعایت پوشش اجباری، «حکم» صادر کرده و این احکام در پروندۀ آن‌ها درج شده است. رمضانی دربارۀ این دو مورد هم جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

سی‌وچهارمین دورۀ نمایشگاه کتاب تهران زیر سایۀ اعتراضات اخیر در ایران و به‌رغم تحریم گسترده از سوی ناشران شناخته‌شده در حال برگزاری است.

بیست و چهار ناشر از جمله انتشارات ققنوس، نیلوفر، مرکز و قطره روز ۱۹ اردیبهشت، یک روز پیش از آغاز به‌کار رسمی نمایشگاه کتاب، اعلام کردند که در این رویداد حکومتی شرکت نخواهند کرد.

اگرچه تحریم این نمایشگاه با انگیزۀ حمایت از فروشگاه‌های کتاب چندسالی است که از سوی ناشران آغاز شده است، اما امسال خودداری برخی ناشران از حضور در این رویداد به موضوع اعتراضات اخیر ایران و سرکوب خشونت‌بار معترضان به دست نیروهای حکومتی گره خورده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.