پرونده‌سازی جدید علیه سه فعال کارگری زندانی؛ سندیکای شرکت واحد محکوم کرد

دوشنبه, 8ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

نمایی از ورودی زندان اوین. آرشیو

صدای امریکا

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با اعلام پرونده‌سازی جدید علیه رضا شهابی و حسن سعیدی، دو عضو زندانی این سندیکا، و کیوان مهتدی، فعال کارگری زندانی و مترجم سندیکا، این اقدام قوه قضاییه جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

این تشکل کارگری با اعلام این که هنوز جزییات پرونده روشن نیست، از ارجاع آن به دادیاری یک دادسرای اوین خبر داد.

بر اساس این گزارش، ماموران زندان اوین روز دوشنبه هشتم خرداد، قصد داشتند این سه فعال کارگری زندانی را برای این پرونده جدید، به دادسرای اوین اعزام کنند اما آنها با زدن دستبند و پوشیدن لباس زندان مخالفت کردند. در نتیجه، آنها به دادسرا اعزام نشدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با اشاره به این که آقایان سعیدی، شهابی، و مهتدی از یک سال پیش به طور کاملا ناعادلانه در حبس به سر می‌برند، پرونده سازی برای آنها را محکوم کرد.

این سه فعال کارگری سال قبل همراه با تعدادی دیگر از فعالان کارگری و معلمان مانند رسول بداقی بازداشت شدند. بازداشت آنها در پی دیدار با سسیل کولر، فعال سندیکایی فرانسوی، و ژاک پاری، همسر او، انجام شد.

خانم کولر و آقای پاری به جاسوسی متهم شده و فعالان کارگری و معلمان به ارتباط با نیروی خارجی با هدف براندازی نظام متهم شده‌اند.

اما این فعالان، خانواده‌های‌شان و نیز تشکل‌های صنفی کارگری و معلمان این اتهام را رد کرده‌اند. آنها با استناد به مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار که ایران نیز عضو آن است، تاکید کرده اند که دیدار با فعالان کارگری دیگر کشورها قانونی است.

بسیاری از اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در جهان هم با محکوم کردن این بازداشت‌ها، آزادی بی قید و شرط بازداشت‌شدگان را خواستار شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.