ریزش بخشی از بازار «سید ولی» تهران روی مغازه‌ها، در پی تداوم آتش‌سوزی در انبار چسب

چهارشنبه, 17ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفته انبار چسب بازار «سید ولی» ۶ مرتبه اخطار دریافت کرده بود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفته انبار چسب بازار «سید ولی» ۶ مرتبه اخطار دریافت کرده بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد که در پی تداوم آتش‌سوزی در انبار چسب و حلال‌های کفاشی در بازار «سید ولی» در مرکز پایتخت، بخشی از سقف آن به «وسعت بیش از ۵۰ متر» فرو ریخت.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، روز چهارشنبه ۱۷ خرداد به خبرگزاری ایلنا گفت: «حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته در حالی که آتش‌نشانان مشغول فعالیت بودند به یکباره سقف قسمت شرقی به وسعت بیش از ۵۰ متر تخریب شده و روی مغازه‌ها ریخت.»

او افزود که اکنون حدود ۲۴ ساعت از آغاز آتش‌سوزی می‌گذرد اما «مشکل اصلی در قسمت زیرزمین این انبار است.»

به گفته ملکی، «با توجه به اینکه انبارهای بزرگتری در زیرزمین وجود دارد و به گفته مالکان چندین برابر طبقه همکف اجناس در طبقه زیرزمین وجود دارد، این بخش کاملا شعله‌ور بود و فقط یک مسیر به بالا داشت که آن هم یک راه پله بسیار باریک بود.»

او اضافه کرد: «این ساختمان در دو الی سه سال گذشته شش مرتبه مورد بازدید قرار گرفته و اخطار لازم داده شده بود، اما ترتیب اثر داده نشده بود.»

همزمان با این آتش‌سوزی، معاون نظارت در سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای رسمی به چندین نهاد مسئول از جمله ریاست جمهوری ایران خواستار سرعت بخشیدن به «ایمن‌سازی و رفع خطر» از بازار بزرگ تهران شد.

در سال‌های اخیر، آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری و حتی بیمارستان‌ها در تهران افزایش چشمگیر داشته است.

یکی از آخرین موارد، مربوط به اواخر اردیبهشت است که دست‌کم ۱۷ نفر از جمله «دو آتش‌نشان و دو عابر پیاده» در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک انبار لوازم یدکی و لاستیک موتورسیکلت در خیابان مولوی پایتخت مصدوم شدند.

مسئله عدم رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن در پایتخت از سال‌ها پیش مطرح است؛ فهرستی از صدها ساختمان ناایمن تهران یک سال پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهیه شد.

با این حال، هنوز اقدام عملی در این زمینه برداشته نشده و در این میان نیز یک عضو شورای شهر تهران، خبر داده که دولت ابراهیم رئیسی برخی از ردیف‌های آتش‌نشانی را جزو «کالای لوکس» دانسته و حذف کرده است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا و رادیو فردا؛ م.ت/ ب.ب

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.