حمایت فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر از دانشجویان: دوشادوشتان «نه» می‌گوییم

سه شنبه, 30ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

در ادامه موج گسترده حمایت‌ از اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر، جمعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز در همبستگی با دانشجویان بیانیه‌ای صادر کرده و نوشتند: «تمام قد پشت شما می‌ایستیم و دوشادوشتان نه می‌گوییم.»

شامگاه چهارشنبه ۲۴ خردادماه شماری از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به پوشش تحمیلی حاکمیت در پردیس باغ ملی این دانشگاه تحصن کردند و بر اساس گزارش‌ها، نیروهای حراست این دانشگاه بی‌محابا به دانشجویان معترض حمله کردند و در نتیجه تنی چند از آنان آسیب دیدند.

در این تحصن که در اعتراض به اجباری شدن مقنعه در پردیس باغ ملی این دانشگاه برگزار شد حراست دانشگاه جلوی رسیدن آب و مواد خوراکی به دانشجویان و استفاده‌ آنان از سرویس‌ بهداشتی را گرفت و در نهایت صبح شنبه ۲۷ خرداد، نیروهای لباس شخصی تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه هنر را مقابل پردیس باغ ملی این دانشگاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کردند. 

این اتفاقات موجی گسترده‌ از حمایت دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین نهادها و فعالان مدنی و صنفی را به همراه داشته است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به این اعتراضات نوشتند: «مایی که هسته‌ی اولیه‌ی آن را شکل دادید و تحت تهدید و ضرب و شتم حاضر به شکستنش نشدید، بزرگتر از آن است که در مخیله‌ی مستبدان کوچک و بزرگ بگنجد.»

اشاره فارغ‌التحصیلان به واژه‌های «ما» و «نه» به بیانیه دانشجویان که در پی سرکوبشان به دست ماموران امنیتی منتشر شده بود، برمی‌گردد. 

در بیانیه دانشجویان آمده بود: «میان ما و شما دریایی خون فاصله است. ما که حالا یک سالی می‌شود که ما شده‌ایم، هیچ حرفی با شما نداریم، الا یک کلمه:نه!»

فارغ‌التحصیلان در بیانیه خود گفتند در صورت ادامه سرکوب حاضرند در دفاع از دانشجویان، که آنان را «ستاره‌های درخشان» توصیف کردند، به «مقابل درهای این سنگر قدیمی» زنجیر شوند و افزودند: «ثابت خواهیم کرد که هیچ چیز به عقب برنمی‌گردد. اراده‌ی این «ما» بزرگتر از توان دشمنانش شده و ما ایستاده‌ایم دست در دست هم برای آزادی.»

از: ایران اینترنشنال

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. چرا ترکیه باید برای حفظ امنیت و افزایش ثروت و توزیع عادلانه ثروت، در همراهی با اعراب (بویژه عراق)، حتی با کردها و ارمنستان، رابطه درهم تنیده تجاری، اقتصادی، ورزشی، و جشنی ایجاد نماید و حتی الامکان پای شرکتهای بزرگ و کوچک چینی و ژاپنی و هندی و غربی را به خاورمیانه باز نماید تا جلوی تورم نیز توسط مدیران فاسد نجومیخوار گرفته شود
    :

    حجاب اجباری و کلا هر نوع امر شخصی که اجباری شود، اداره کشور، به جای رفتن بسوی
    تولید ثروت درکنار توزیع شایسته سالار ثروت به سمت فساد پناه گرفته در سنگر جنایت با هاله نور جعلی یا هاله نور از نوع کی جی بی کشیده می شود که به ارازل-اوباش-سالاری و مزدورپروری (گسترش فاشیسم و پادگانی شدن کشور) و ماله-کش-سالاری مانند نماینده و قاضی و آخوند اجاریه ای رانتخوار نصب شده توسط کافر اسلامی نوکر شوروی-چی ها، خامنه ای (قرون وسطایی شدن کشور) منتهی می شود.

    این امر منجربه شکلگیری فساد پنهان شده در هاله نور جعلی می گردد و اقتصاد کشور آلوده شده به هاله نور جعلی-اجباری را به رانتخواری (ریالی وام بی بهره، ارزی برای واردات و فروش بقیمت آزاد، و ارضی در نام اوقاف برای ساختمان و کشاورزی) کشانده که منجربه تورم افسارگسیخته و از بین رفتن قدرت خرید دستمزد و مستمری حتی در ۳ بخش فوق پایه ای خانه، خودرو و خوراک بی کیفیت می گردد. به مرور زمان، کشوری باقی می ماند که در حال غرق شدن در تورم و فساد گسترده اقتصادی و شکاف طبقاتی و فاشیسم و جنگ و تخریب و اعدام و شکنجه-اعترافگیری و مفتخواری آخوندی و انحصار ثروت پادگانی و هرز ثروت کشور است که درنهایت به مرور به عقب ماندگی تدریجی کشور از دیگر کشورها در همه زمینه های کیفیت بالای زندگی (کیفیت پایه: خانه، خودرو، خوراک باکیفیت و کیفیت زندگی پیشرفته: بهداشت، سرسبز بودن و معماری مدرن محیط زیست، و شاد بودن محیط زیست: لباس های رنگارنگ و رقص و جشن و کنسرت) خواهد انجامید.

    از طرف دیگر مادر و خدیجه بزرگوار، همسر بنیانگذار اسلام، نه تنها حجاب نداشتند که مسلمان هم نبودند و آنهایی که بی حجابی را مفسده می نامند پس پیامبر اسلام را محصول مفسد نامیده اند. کلا، اینهایی که حجاب حجاب می کنند (بغیر از آن نفوذی های استعمار عمدتا انگلیسی و شوروی-چی)، همانهایی هستند که در زمان پیغمبر اسلام نیز دخترها را در گونی می کردند تا بتوانند با القای ترس، با دختران ۹ تا ۱۴ ساله سکس نمایند. بچه بازهایی که از مذهب سو استفاده می کنند تا صورت کثیف خود را با هاله نور جعلی، درخشان جلوه دهند. این در حالیست که دفاع از امنیت و بقدرت رسیدن زنان، بعنوان جنسی که تقریبا همگی بدنبال افزایش کیفیت زندگی (خانه، خودرو، خوراک، بهداشت، زیبایی محیط و لباس، شادی رقص و آواز) می باشند، شرط لازم و کافی برای رشد کشور است وعمل به عکس آن، کشور را به افغانستانی شدن هدایت می نماید و کشور را تبدیل به عقب افتاده گاه بتهای سنگی جدید در قالب خانه خدا و صاحبان خداهای نامرئی در قالب کافران اسلامی مانند طالبان و گروه سگهای محافظ کافران اسلامی ارباب خدا می نماید.

    همچنین، خداوند به زبان فصیح عربی فرموده است که لا اکراه فی الدین، هیچ اجباری در دین نیست؛ پس اگر دین، اجباری اعلام شود، آنوقت باید نتیجه گیری نمود که خدا دروغگوست اما خدای دروغگو قابل اعتماد نیست چه رسد به پرستش! حالت دیگر اینست که آن خدا نبوده که دروغ می گوید بلکه آن همان شیطان است که برای فریب عوام خود را خدا نامیده است چراکه هیچ شیطانی نیست که خود را شیطان بنامد تا منفور عوام گردد. حالت آخر اینست که چندین خدا وجود دارد که حرفهای متناقض می زنند و یا اینکه چندین شیطان وجود دارند که خود را خدا می نامند که در واقع موضوع اصلی همان جنگ انحصار قدرت و ثروت نزد یک گروه فاسد در استتار هاله نور جعلی در مناطق جغرافیایی مختلف است.

    اما سازمانهای اطلاعاتی بخوبی از همه مسائل آگاهی دارند (به تعبیر خیلی ها، مذاهب نیز محصول همین سازمانهای اطلاعاتی هستند) و عملکرد استعمار در سالهای اخیر، به این صورت است که با ایجاد عقب افتادگی در کشور هدف با قوانین قرون وسطایی در پوشش ایدئولوژی ( یاهسته ای غیر اقتصادی)، مانند ایران و افغانستان و کره شمالی و پاکستان و …، و درنتیجه ایجاد شکاف و تقابل بین ایران و جهان پیشرفته، اهداف ژئوپولتیک خود را تأمین نماید مانند شوروی-چی ها در سواستفاده از کوبا و کره شمالی و ویتنام و … و دموکراتهای قدیم مانند کارتر و کلینتن با استفاده از دستمال توالتهای اسهالی مانند بن لادن و خمینی-نوفلوشاتویی و اخیرا تفاله های شوروی-چی با سواستفاده از دیگر نوع دستمال توالتهای اسهالی مانند خامنه ای آموزش دیده در کره شمالی، شریعتمداری، حاجیزاده، سلیمانی، احمدینژاد.

    اخیرا نیز رئیسی با قرآن روسی در دست، در حال ادامه پروژه درآوردن تلافی بن لادن و خمینی ضد شوروی شده دموکراتهای قدیم در جنگ افعانستان با بن لادن و خامنه ای ضد جهان پیشرفته شده بکمک دیگر دستمال توالتهای اسهالی بویژه ضداسرائیلی می باشند و هم اکنون همانند دوره احمدی نژاد مشغول گرفتن موشک مافوق صوت از خدایان کافر کره شمالی،تبدیل کردن ایران به کره شمالی اسهالی تحت کنترل کافران رانتخوار اسلامی خدای روزی-رسان اسهال بنیادگرا، و درنتیجه عمله استعمار شوروی-چی ها نمودن ایران همانند تفاله های شوروی سابق مانند کوبا و نیکاراگونه و سوریه و … و نوع اسهالی چچن و افعانستان طالبان می باشد.

    روش حفظ امنیت و افزایش ثروت و توزیع شایسته سالار ثروت در خاورمیانه (شامل ترکیه) در مقابل کافران رانتخوار اسلامی و خدایان بنیادگرایان اسهالی، دیروز نوکر عمامه دار انگلیسی، امروز نوکر عمامه دار شوروی-چی و سپاه واگنر اسهالی