فساد بزرگ در صنایع فولاد؛ جزییات فساد: محرمانه

یکشنبه, 11ام اسفند, 1392
اندازه قلم متن

fulad

یک نماینده مجلس می‌گوید که میزان فساد در صنایع فولاد از تامین اجتماعی هم بیشتر است اما به دلیل محرمانه بودن، امکان رسانه‌ای شدن ندارد.

علیرضا محجوب عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی روز شنبه دهم اسفند گفت که میزان فساد کشف‌شده در تفحص از صنعت فولاد کشور احتمالا از فساد در تامین اجتماعی هم بیشتر است.

به گزارش ایلنا، محجوب آمارهای قبلی مبنی بر تولید ۱۸ میلیون تن فولاد را کذب محض خواند و گفت که میزان تولید فولاد در چند سال گذشته کمتر از ۱۲ میلیون تن بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه این فساد رخ داده است، گفت: «به جای این‌که سنگ آهن اکتشافی در کارخانجات به فولاد تبدیل شوند، به شکل خام صادر می‌شدند و بیشتر سنگ آهن “خام فروشی” شده است تا به فولاد تبدیل شود».

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صنایع فولاد کشور ادامه داد: «دولت گذشته سخن از ساخت هشت طرح جدید فولادی می‌گفت و قرار بود همه آن طرح‌ها تا سال ۱۳۸۹ افتتاح شوند اما شاهدیم حتی زمین دو کارخانه هنوز مالکیت مشخصی ندارد».

محجوب از پاسخ دادن به سوال‌های دیگر در خصوص جزییات فساد در صنایع فولاد کشور خودداری کرد و گفت: «جزییات تحقیق و تفحص طبق آیین نامه داخلی مجلس محرمانه است و نباید رسانه‌ای شود».

پیشتر مجلس کمیته تحقیق و تفحصی نیز از سازمان تامین اجتماعی تشکیل داده بود که گزارش آن آذر ماه گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد و از میلیاردها تومان فساد مالی حکایت داشت.

گفته می‌شود که با وجود پایان یافتن کار گروه تحقیق از سازمان تامین اجتماعی، گزارش نهایی هنوز به قوه قضاییه ارسال نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.