جلسه بازپرسی مهدی یراحی در دادسرای تهران برگزار شد

دوشنبه, 13ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، جلسه بازپرسی مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز در دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، روز یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲، جلسه بازپرسی مهدی یراحی برگزار شد.

در این گزارش آمده است: “با توجه به محل دادرسی پرونده مهدی یراحی به نظر میرسد هیچ کدام از نهادهای امنیتی شاکی این خواننده نیستند و پرونده او مستقیما از سوی قوه قضاییه در حال پیگیری است.”

مهدی یراخی، خواننده و آهنگساز در تاریخ ششم شهریورماه، با دستور دادستان تهران به دلیل آنچه “انتشار یک ترانه غیرقانونی” عنوان شده، بازداشت شد.

پس از بازداشت، مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای یراحی از انتقال موکلش به زندان اوین خبر داد.

لازم به ذکر است، پیشتر این خواننده به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با حکم دادستانی عمومی تهران “ممنوع المعامله” شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.