«ابراز خشم» انجمن قلم آمریکا از بازداشت نسرین ستوده در خاک‌سپاری آرمیتا گراوند

یکشنبه, 7ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

انجمن قلم آمریکا روز یکشنبه ۷ آبان از بازداشت همراه با «خشونت و ضرب و جرح» نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند «ابراز خشم» کرد و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شد.

سوزان نوسل، ‌رئیس این انجمن در بیانیه‌ای با اشاره به این که خانم ستوده یکی از «برجسته‌ترین و بی‌یاک‌ترین قهرمانان حقوق بشر در ایران» است، از بازداشت مجدد او به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده بازداشت نسرین ستوده به اتهام اعلام همبستگی با خانواده دختر نوجوانی که جانش را از دست داد و همچنین به این دلیل که «حاضر نشده است موهای خود را بپوشاند»، مثال دیگری از «بی‌قیدی ظالمانه» جمهوری اسلامی نسبت به حقوق انسانی زنان و دختران ایرانی است.

خانم ستوده در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه آزادی نوشتن انجمن قلم آمریکا شد و این انجمن علاوه بر درخواست آزادی او، خواهان آزادی همه زنان و مردانی شده است که «شهامت ابراز مخالفت علیه حکومت فعلی» ایران را داشته‌اند، ازجمله نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل امسال.

یک منبع نزدیک به خانواده نسرین ستوده روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا از «ضرب و جرح و بازداشت» او در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند خبر داد.

در برخی از تصاویر منتشر شده از مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، خانم ستوده بدون حجاب اجباری دیده می‌شد.

نسرین ستوده روز یک‌شنبه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، جان باختن آرمیتا گراوند را «قتل حکومتی» خوانده بود. خانم ستوده نوشته بود که این نوع قتل را «هر ایرانی، کنار گوش خود احساس می‌کند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.