اولین حضور تماشاگران زن در شهرآورد تهران؛ عدم فروش بلیت به زنان در بازی پرسپولیس

یکشنبه, 12ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

هم‌زمان با انتشار اخباری مبنی بر اولین حضور زنان تماشاگر در شهرآورد پایتخت مربوط به بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس، شورای تأمین اعلام کرد که زنان اجازه حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌ آسیایی پرسپولیس را ندارند.

همشهری آنلاین، روز یک‌شنبه ۱۲ آذر اعلام کرد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شهرآورد بزرگ پایتخت (معوقه از هفته پنجم لیگ برتر) روز پنجشنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی تهران به‌مصاف هم خواهند رفت.

بر اساس این گزارش، مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مسئولان ذی‌ربط روز شنبه تصمیم گرفتند که هواداران دو تیم به صورت مساوی در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و برای اولین بار هواداران زن نیز این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

تاکنون تعداد تماشاگران زن برای حضور در این شهرآورد اعلام نشده است.

وزارت اطلاعات و سپاه در تدوین دستورالعمل ورود زنان به ورزشگاه‌ها «نقش دارند»

حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال از حواشی مهم این رشته ورزشی در ایران در سال‌های گذشته بوده است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، از پنج سال پیش از ایران خواسته است که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کند، ولی فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به بهانه نداشتن «زیرساخت‌های لازم» تاکنون از اجرای این دستور طفره رفته‌اند.

هم‌زمان با انتشار خبر اولین حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، سایت «ورزش سه» اعلام کرد که جلسه شورای تأمین در ارتباط با برگزاری بازی آسیایی پرسپولیس، اجازه فروش بلیت به زنان برای تماشای این بازی را صادر نکرده است.

قرار شده است تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر روز سه‌شنبه ۱۴ آذر بازی برگشت خود در لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، دهم تیر امسال از «وزارت اطلاعات» و «سپاه» به‌‌عنوان دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی نام برد که قرار است در روند تصمیم‌گیری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.