ساحلی‌بازان برنز جهانی را بی‌خیال نمی‌شوند؛ این نسل طلایی و مردمی

یکشنبه, 6ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خوشحالی بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از برد امارات در جام جهانی، بهمن۱۴۰۲‌ــ فیفا

سعید پیرامون از «ملت عزیز ایران» تشکر کرد و گفت: «دستبوس همه آن‌ها هستیم»

امیرحسین میراسماعیلی 

مسابقه فینال جام‌جهانی فوتبال ساحلی به میزبانی امارات متحده عربی روز یکشنبه از ساعت ۱۹ به وقت ایران با مسابقه تیم‌های برزیل و ایتالیا در دبی آغاز خواهد شد، اما پیش از این مسابقه و از ساعت ۱۷:۳۰، میلیون‌ها ایرانی چشم‌انتظار دستیابی تیم محبوبشان به مدال برنز جهانی می‌توانند دیدار رده‌بندی را میان ایران و بلاروس تماشا کنند.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران اگرچه روز شنبه و در لحظات پایانی دیدار مقابل برزیل، با نتیجه ۲ــ۳ بازی را واگذار کرد، عملکرد خیره‌کننده این تیم در نیمه اول مقابل برزیل با سابقه ۱۴ بار قهرمانی در دوره‌های مختلف جام‌جهانی، در کنار بردهای قبلی ایران مقابل تیم‌های قدرتمند آرژانتین، اسپانیا و امارات، موجب شد تا تمامی کارشناسان فوتبال، هواداران این رشته ورزشی در ایران و همچنین وب‌سایت فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی‌بازان ایرانی را تمجید و تحسین کنند و آن‌ها را شایسته کسب عنوان قهرمانی بدانند.

ماجراجویان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از شهریور ۱۴۰۱ به محبوب‌ترین تیم ملی ورزشی برای ایرانی‌ها تبدیل شدند، زیرا در مسابقات جام بین‌قاره‌ای سال گذشته با حمایت از خیزش سراسری ایرانیان و اعتراض به کشتار جوانان معترض، نشان دادند که برخلاف اعضای تیم ملی فوتبال روی چمن، به همراهی با مدیران و مقام‌های ارشد و سرکوبگر نظام جمهوری اسلامی علاقه‌ای ندارد و تصمیم گرفته‌اند کنار هموطنان معترضشان بایستند.

این تصمیم ساحلی‌بازان موجب شد تا آنان برخلاف دیگر تیم‌های ملی فوتبال ایران، برای اولین‌بار حتی در فهرست دریافت پاداش‌های عادی فدراسیون فوتبال هم قرار نگیرند؛ با این‌ حال بازیکنان بی‌ادعای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران می‌گویند همچنان عزمشان را جزم کرده‌اند تا با مدال برنز به ایران بازگردند.

سعید پیرامون، از ستاره‌های چند سال اخیر فوتبال ساحلی ایران و بازیکنی که در جام بین‌قاره‌ای سال گذشته با شادی پس‌ از گل منحصربه‌فرد و نمایش قیچی کردن موهایش، از زنان معترض به حجاب اجباری حمایت کرد و درخشید، اکنون با تاکید بر اینکه خود را «دستبوس ملت ایران» می‌دانند، می‌گوید: «نمی‌دانم چه باید بگویم. فقط می‌گویم حیف شد. حیف شد، چون ما می‌توانستیم یک پای فینال باشیم و این بازی فینال زودرس مسابقات بود. همان‌طور که می‌دانید، مسابقه خیلی سنگینی داشتیم و موفق شدیم دو بر هیچ از برزیل جلو بیفتیم و خیلی هم خوب بازی کردیم، اما متاسفانه بازی مساوی شد و در ثانیه‌های پایانی، هم گل سوم را خوردیم. اما هنوز هیچ چیزی تمام نشده و برای تکرار مقام سومی تمام تلاشمان را خواهیم کرد. از ملت عزیز ایران هم برای حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم. دستبوس همه آن‌ها هستیم.»

مسلم مسیگر، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، نیز که سال گذشته به همراه سایر بازیکنان این تیم با نخواندن سرود جمهوری اسلامی، خوشحالی نکردن پس از به ثمر رساندن گل‌ها‌، سکوت کامل پس از بالا بردن جام قهرمانی و تقدیر نمادین از مهسا امینی و زنان معترض به حجاب اجباری، تحت بازجوهایی امنیتی قرار گرفت و مدتی هم از تیم فوتبال ساحلی ایران کنار گذاشته شد، گفت: «ما باید تیم سوم جهان شویم.»

مسیگر افزود: «برزیل یکی از بهترین و قدرتمندترین تیم‌های فوتبال ساحلی جهان است. البته ما هم که در جمع چهار تیم برتر جهان قرار گرفته‌ایم، حالا از بهترین‌های جهانیم و می‌توانستیم برنده بازی باشیم. ما سال گذشته در فینال جام بین‌قاره‌ای، برزیل را شکست داده و قهرمان شده بودیم و آن‌ها انگیزه زیادی برای جبران آن شکست داشتند‌. ما از ابتدای حضورمان در جام‌جهانی، هدفمان این بود که به فینال راه پیدا کنیم و قهرمان شویم و اصلا به شکست در نیمه‌نهایی فکر نکرده بودیم. از این بابت ناراحتیم، ولی حالا فقط به فکر پیروزی در بازی رده‌بندی و سوم شدن در جام‌جهانی و رفتن روی سکوییم.»

شاگردان علی نادری تاکنون هفت بار در جام‌جهانی حضور پیدا کرده‌اند که چهار بار در مرحله مقدماتی حذف شده و دو بار در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفته‌اند اما در جام‌جهانی ۲۰۱۷ برای اولین‌بار موفق شدند عنوان سومی را کسب کنند.

۱۱ عضو تیم فوتبال ساحلی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۴ عبارت‌اند از: حمید بهزادپور، مسلم مسیگر، سعید پیرامون، علی میرشکاری، محمد معصومی‌زاده، امیرحسین اکبری، سیدمهدی میرجلیلی، رضا امیری، مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور و محمدعلی مختاری.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.