درخواست کفیل سیاسی مجید خادمی برای آزادی فوری او؛ عضو پارلمان آلمان: شکنجه و اعدام در ایران عادی شده است

یکشنبه, 6ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

هلگه لیند، قانون‌گذار آلمانی که کفالت سیاسی مجید خادمی، زندانی سیاسی در زندان بهبهان را به عهده گرفته، با اشاره به وضعیت جسمی و محرومیت او از دریافت خدمات پزشکی، آزادی فوری او را خواستار شد.

پس از انتشار گزارشی از بروز عارضه پوستی حاد در بدن مجید خادمی، هلگه لیند، عضو پارلمان فدرال آلمان که کفالت این زندانی سیاسی را پذیرفته، در حساب اینستاگرام خود عنوان کرد که در پی کاهش توجه رسانه‌های جهانی، مردم ایران همچنان از فشارهای «یک رژیم بی‌رحم» رنج می‌برند و «بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، و احکام اعدام» به امری عادی بدل شده است.

این سیاستمدار آلمانی، با تمرکز بر وضعیت مجید خادمی، با تأکید بر این که او «با اتهامات پوچ» زندانی شده، از این زندانی سیاسی حمایت کرد و گفت که او «به توجه فوری نیاز دارد.»

به گفته هلگه لیند، مجید خادمی «از مشکلات شدید پوستی رنج می‌برد و از درمان پزشکی محروم است.»

کفیل سیاسی مجید خادمی با بیان این که «ما نباید تماشاگر باشیم و مجید را فراموش کنیم»، گفت که این زندانی سیاسی محبوس در زندان بهبهان، از درمان پزشکی که به آن نیاز دارد، محروم است.

یک منبع مطلع در هفته‌های گذشته به صدای آمریکا خبر داده بود که مجید خادمی، زندانی سیاسی، در زندان بهبهان به نوعی «بیماری پوستی مبتلا شده» که علائمی از جمله «کبودی، خارش، و خون‌ریزی» در ناحیه شکم و پاها دارد.

به گفته این منبع نزدیک به مجید خادمی، در حالی که این زندانی سیاسی از بیماری پوستی با علائم «کبودی، خون‌ریزی، و خارش» رنج می‌برد، مقامات زندان در واکنش به شکایت او از بیماری، «تنها یک بار» به او «قرص ضد حساسیت» داده‌اند و با وجود طی کردن یک سوم از دوره محکومیتش در این پرونده، وکیل این زندانی سیاسی «پیگیر عفو مشروط» او است که مطابق قانون شامل حالش می‌شود، اما مقامات قضایی تاکنون از آن جلوگیری کرده‌اند.

مجید خادمی، زندانی سیاسی که پیشتر از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به صورت «بازداشت موقت» زندانی بود، با چند پرونده در قوه قضاییه مواجه است. او در یکی از این پرونده‌ها به «۱۰ سال حبس» که «شش سال و سه ماه آن اجرایی است»، محکوم شده بود و در تابستان سال جاری نیز دوباره در پرونده‌ای تازه به بیش از چهار سال زندان و ۴۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

این زندانی سیاسی در آذر سال جاری با سپردن پنج میلیارد تومان وثیقه و ضمانت چهار فیش حقوقی برای «هفت روز» به مرخصی آمد و سپس به زندان بازگردانده شد.

هلگه لیند، کفیل سیاسی مجید خادمی، پیش از این نیز با انتقاد از «سرکوب وحشیانه مردم ایران توسط رژیم»، گفته بود که این زندانی سیاسی «با اتهامات بی‌اساس در یک روند قضایی ناعادلانه» در ایران زندانی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.