برگزاری کنسرت لغو شده؛ علیرضا قربانی: «مقدسات» مردم اصفهان برای ما قابل احترام است

سه شنبه, 15ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

تصویر منتشرشده از کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان

رادیو فردا

رسانه‌های داخلی ایران می‌گویند پس از لغو سه اجرای علیرضا قربانی در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن، کنسرت این خواننده «با نظارت دو مقام وزارت ارشاد» برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا، شب سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه، با انتشار تصاویری اعلام کرد که کنسرت آقای قربانی «بر اساس برنامه زمانبندی‌شده» و «با همراهی تمام نوازندگان از جمله بانوان» آغاز شد.

این خبرگزاری ساعاتی پیش از آن اعلام کرده بود که وزیر ارشاد دولت سیزدهم، قائم مقام و رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه را برای نظارت بر برگزاری کنسرت به اصفهان فرستاده است.

در ویدئویی که ایسنا از کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان منتشر کرده است، او از مجموعه وزارت ارشاد و «شخص وزیر» برای برگزاری این کنسرت تشکر می‌کند و می‌گوید به «مقدساتی» که برای مردم اصفهان قابل احترام است، «با حرمت و پر از مهر و پر از احترام نگاه می‌کنیم.»

او همچنین خواستار «اعتماد بیشتر» به هنرمندان می‌شود.

 

ستاد «امر به معروف» اصفهان صبح دوشنبه در بیانیه‌ای با انتقاد از تلاش برای برگزاری کنسرت جدید علیرضا قربانی گفت که «با توجه‌ به نظر علمای اصفهان و احتمال مفسده با نوازنده زن»، این کنسرت «بدون نوازنده زن» برگزار شود.

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد شهروندان پس از لغو کنسرت دیشب در مقابل محل برگزاری کنسرت جمع شده‌ و علیه مسئولان شعار دادند.

در واکنش به این بیانیه و احتمال لغو دوباره کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، خبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی انتقادی تأکید کرده بود که مرجع صدور مجوز کنسرت، وزارت ارشاد است و از «اعمال سلیقه» در این باره انتقاد کرد.

پیش از این، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی هم به‌صراحت از ممنوعیت برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهر مشهد، حتی با وجود صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.