بخش اقتصادی کانون علوم اداری در باره تعیین حداقل دستمزد

شنبه, 4ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

بخش اقتصادی کانون علوم اداری با حضور استاد دکتر محمود جامساز تاکید مینماید :

مهمترین کسانی که میتوانند براساس عقلانیت مبتنی بر مشهودات و تجربیات در مورد نظام حقوق و دستمزد کارشناسانه ابراز نظر کنند نمایندگان گروه های کارگری هستند که متأسفانه در شورایعالی کار متشکل از نماینده دولت، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران، در اقلیتند، چنین ترکیبی در این شورا سالب قدرت دفاع از نماینده کارگران است.

زیرا نمایندگان دولت بعنوان بزرگترین کارفرما که بیش از ۲۰۰۰ شرکت بزرگ را با بیشترین نیروی کار در اختیار دارد و کارفرمایان، متشکل از بخش خصوصی، شبه دولتی، فرادولتی و خصولتی که هر دو‌ طرف طبیعتا” در فکر حداکثر سازی منافع خویشند، نماینده کارکران را در گوشه رینگ مذاکرات قرار داده و او را بی‌دفاع میسازند.

دولت هیچگاه برنامه ای در جهت تأمین رفاه و امنیت خاطر جامعه ندارد و رشد تورم‌ و‌مواد غذایی طی این سالها تعلل دولت باصطلاح مستضعفین در تأمین رفاه جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر را بعیان نشان میدهد.

برخی از کارشناسان حکومتی این تعلل را با شکست برنامه های مجموعه متولیان ناشایست متأثر از تحریمها و عملکرد دشمن توجیه میکنند.

در حالیکه جماعت هیچگاه برنامه ای در خصوص بهبود شرایط زندگی شهروندان‌غیر وابسته به حاکمیت نداشته تا شکست بخورد …… استقرار عدالت توزیعی در مجموعه بینظم فاسد رانتی اقتصاد سیاسی نظام فاقد هر گونه برنامه ریزی و اینده نگری محلی از اعراب ندارد . بگفته مارتین لوتر کینگ :

کسانی که اجرای عدالت را بارها بتأخیر میاندازند قصد تحقق آنرا ندارند .

اینان حتی بقانونی که خود مصوب کرده اند متعهد نیستند، عبور از ماده ۴۱ قانون کار موضوع تعیین حداقل دستمزد مصداق قانون شکنی حکومتی است، ضمن آنکه همین دستمزد تعیینی را هم که متناسب با تورم نیست و برطبق ماده ۴۲ قانون کار باید سر موعد و نقدا” بکارگر پرداخت شود، بسیاری مواقع ماهها بتعویق انداخته اند که تجمع گاه بگاه کارگران صنایع مختلف دولتی وفرادولتی در مقابل وزارت کار و یا ادارات کل تابعه در استانها و یا در مقابل فرمانداری ها بواسطه حقوق عقب افتاده ناظر بر همین تخطی از قانون توسط مجریان قانون است.

خانه از پای بست ویرانست

خواجه در بند نقش ایوانست .

شکل جدیدی از نظام برده داری در مجموعه بی نظم و معیوب و فاسد اقتصاد رژیم شکل گرفته نه تنها کارکران بردگان کارفرمایان حکومتی هستند بلکه ملت به گروگان این ساختار اقتصادی غیر مردمی درآمده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.