تظاهرات هزاران اسرائیلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و آزادی گروگان‌ها

یکشنبه, 2ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

در تازه‌ترین دور از اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هزاران معترض اسرائیلی روز شنبه با حضور خیابان‌ها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تشدید تلاش‌های برای آزادی گروگان‌ها شدند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید، در حالی تظاهرات علیه دولت بنیامین نتانیاهو ادامه دارد که جنگ غزه وارد هفتمین ماه خود می‌شود و نارضایتی نسبت به رویکرد دولت در قبال آزادی ۱۳۳ گروگان اسرائیلی که هنوز در دست گروه افراطی حماس هستند، در حال افزایش است.

آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی گروه حماس در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

در تل آویو تظاهرکنندگان در میدان دموکراسی تجمع کردند. آنها ضمن درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، خواهان تشدید تلاش برای آزادی گروگان‌ها شدند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم اسرائیل شعارهایی علیه دولت نتانیاهو سر دادند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس بخش‌هایی از خیابان‌های اطراف میدان دموکراسی و همچنین خروجی‌های نزدیک به بزرگراه آیالون را مسدود کرد.

رویترز می‌گوید نظرسنجی در اسرائیل نشان می‌دهد که اکثر مردم این کشور بنیامین نتانیاهو را مسئول شکست‌های امنیتی می‌دانند که منجر به حمله بی‌سابقه گروه افراطی حماس در ۱۵ مهرماه به اسرائیل شد.

بنیامین نتانیاهو تاکنون بارها با احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام٬ او در چنین انتخاباتی شکست خواهد خورد.

با استفاده از رویترز

به نقل از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.