محکومیت شیرین سعیدی، روزنامه‌نگار اقتصادی، به ۵ سال حبس

سه شنبه, 18ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

«شیرین سعیدی»، روزنامه‌نگار اقتصادی، که از ۲ دی ۱۴۰۲ در بازداشت به سر می‌برد با رای قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

ایران وایر

«شیرین سعیدی»، روزنامه‌نگار اقتصادی، که از ۲ دی ۱۴۰۲ در بازداشت به سر می‌برد با رای قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگاری جرم نیست، خبر بازداشت او پیشتر نیز توسط خبرگزاری هرانا مطرح شده بود و در پی آن رسانه‌های داخل ایران در گفتگو با شخصی به نام «شیرین سعیدی» که او را استاد دانشگاه آرکانزاس آمریکا معرفی کرده بودند این موضوع را دروغ‌پراکنی رسانه‌های خارج از ایران توصیف کرده بودند.

با این حال خبرگزاری حقوق بشری هرانا، در تازه‌ترین خبری که درباره شیرین سعیدی منتشر کرده نوشته است:  قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، او را به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به پنج سال زندان محکوم کرده است.

به نوشته هرانا، این حکم هفته گذشته علیه خانم سعیدی صادرشده و کماکان از مصادیق اتهامات انتسابی به این روزنامه‌نگار اطلاعی در دست نیست. براساس این گزارش، شیرین سعیدی، ۲دی۱۴۰۲ (۲۳دسامبر۲۰۲۳)، پس از احضار به دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار پیش از بازداشت مدتی در کشور لبنان سکونت داشت و پس از ورود به ایران احضار شد.

یلدا معیری عکاس خبری نیز در حساب توییتر خود درباره دستگیری او نوشت: «‏شیرین سعیدی خبرنگار اقتصادی قدیمی راهی اوین شد! نمی دانم چه سری است اما دستگیری خبرنگاران اقتصادی اصلا خبری نمی شود! گویی جماعتی همچنان منافعی درخطر دارند!»

در همین حال حساب اینستاگرامی کلمه او را عضو پیشین روزنامه جهان‌صنعت معرفی کرد و در این‌باره نوشت : «اتهام شیرین سعیدی «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.