بودجه ۱۰۰میلیاردی برای راهپیمایی اربعین و هشدار کمبود بودجه پرداخت حقوق معلمان

چهارشنبه, 19ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن
 دقیقه
بررسی‌‌های روزنامه اعتماد نشان می‌دهد دولت برای «تامین زیرساخت‌ها و هزینه‌های پشتیبانی از سفرهای زیارتی اربعین»، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.
بررسی‌‌های روزنامه اعتماد نشان می‌دهد دولت برای «تامین زیرساخت‌ها و هزینه‌های پشتیبانی از سفرهای زیارتی اربعین»، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

بررسی‌‌های روزنامه «اعتماد» نشان می‌دهد دولت برای «تامین زیرساخت‌ها و هزینه‌های پشتیبانی از سفرهای زیارتی اربعین»، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

اما خرج بودجه کشور برای مقاصد تبلیغاتی و ایدئولوژیکی تنها به اینجا ختم نمی‌شود. افزایش بودجه‌های نهادهایی مانند جامعه‌المصطفی که برای آموزش مفاهیم اسلامی به دانشجویان خارجی خرج می‌شود و رشد بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیش از ۵ برابر افزایش اعتبار وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است.

این در‌حالی‌ست که همین امروز مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص بودجه پایین آموزش‌وپرورش و چالش پرداخت حقوق معلمان به دولت هشدار جدی داده و کمبود بودجه و ارز، باعث گرانی و کمیابی دارو در کشور شده است. خبرهایی مانند سونامی چک‌های برگشتی داروسازان و مرگ بیماران تالاسمی به‌دلیل کمبود دارو، به‌روشنی از وضعیت نامطلوب مالی در این وزارتخانه‌ها پرده برمیدارد.

از طرفی تامین هزینه‌های سفرهای زیارتی اربعین تنها در بودجه نیست. پرداخت «ارز اربعین» و هزینه شهرداری‌ها و استانداری‌ها برای پشتیبانی این سفرها و تهیه غذا و بنزین زائرین، تنها بخشی از پشتیبانی جمهوری اسلامی از این‌گونه مراسم ایدئولوژیک است.

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.