وابستگان جمهوری اسلامی، معترضان به برگزاری مراسم برای ابراهیم رئیسی در آمریکا را به مرگ تهدید کردند

یکشنبه, 6ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

واکنش تهدید آمیز یکی از هواداران جمهوری اسلامی به معترضان به برگزاری مراسمی برای ابراهیم رئیسی در ایالت مریلند ایالات متحده

واکنش تهدید آمیز یکی از هواداران جمهوری اسلامی به معترضان به برگزاری مراسمی برای ابراهیم رئیسی در ایالت مریلند ایالات متحده

سیامک آرام، مدیر «گروه همبستگی ملی ایران» روز شنبه پنجم خرداد، فیلمی را در صفحه اینستاگرامی خود و این گروه منتشر کرد که در آن، «وابستگان جمهوری اسلامی» او و دیگر تجمع کنندگان معترض به برگزاری مراسم برای ابراهیم رئیسی را «به مرگ تهدید کردند.»

این مراسم روز دوم خرداد در مرکز آموزش اسلامی واشنگتن در ایالت مریلند ایالات متحده برگزار شده بود.

آقای آرام نوشت: «در خاک ایالات متحده، در ایالت مریلند، چند دقیقه دورتر از کاخ سفید، وزارت امور خارجه و کنگره، وابستگان جمهوری اسلامی در مراسم ابراهیم رئیسی من و دیگر مخالفان را به مرگ تهدید کردند»‌ و افزود: «آنها هنوز تشنه‌ خون ریزی بیشتر در میان مردم ایران هستند. حتی در خارج از ایران»

این استاد دانشگاه و فعال سیاسی تاکید کرد که «تهدیدهای» این وابستگان جمهوری اسلامی «باید متوقف شود»‌ و اشاره کرد: «آنها خشمگین هستند و تمام منابع، ارتباطات، مصالحه‌های بین‌المللی و سکوت در مورد نقض حقوق بشرشان را دارند، اما هنوز از صداها و جنبشی که نمی‌توانند متوقف یا ساکت کنند، عصبانی هستند.»

مخالفان جمهوری اسلامی حاضر در مراسم مرتبط با مرگ ابراهیم رئیسی،‌ رئیس جمهور پیشین ایران،‌ در آمریکا می‌گویند که «وابستگان جمهوری اسلامی» آن‌ها را «به مرگ تهدید کرده‌اند».

سیامک آرام، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه هریسبرگ، روز شنبه، پنجم خردادماه، با انتشار ویدئوهایی از طرفداران حکومت ایران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این واقعه در ۲۲ می ۲۰۲۴، در خاک ایالات متحده، در ایالت مریلند، چند دقیقه دورتر از کاخ سفید، وزارت امور خارجه و کنگره» روی داده است.

آقای آرام در ادامه نوشت: «آنها هنوز تشنه‌ خونریزی بیشتر در میان مردم ایران هستند، حتی در خارج از ایران. و تهدیدهایشان باید متوقف شود.»

در تصاویر منتشرشده از سوی این فعال سیاسی و گروه «همبستگی ملی برای ایران» چند حامی جمهوری اسلامی در نزدیکی تجمع ایرانیان مقیم واشینگتن به مناسبت مرگ ابراهیم رئیسی دیده می‌شوند.

 

در این میان مردی در کنار یک مامور پلیس و با اشاره به افرادی مشخص در جمعیت مخالفان به دفعات و به نشانه تهدید به «مرگ» دست خود را بر روی گردن خود می‌کشد، عملی که به معنای بریدن سر تعبیر می‌شود.

سیامک آرام در توئیت خود اعلام کرد: «تمام فیلم‌ها و اطلاعات موجود به مقامات مربوطه ارسال شده است.»

این تهدید در حالی رخ می‌دهد که جمعه گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حاکی از «حمله» طرفداران جمهوری اسلامی حاضر در سفارت ایران در لندن به سوی مخالفان جمهوری اسلامی بود.

پلیس لندن ساعاتی پس از این درگیری اعلام کرد که در این درگیری چهار نفر مجروح شدند و یک نفر نیز بازداشت شده است.

ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، عصر یک‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و او و هفت تن همراهش جان خود را از دست دادند.

او در دهه ۱۳۶۰ در قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. ابراهیم رئیسی یکی از چهار عضو هیئت مرگ در تابستان ۱۳۶۷ بود. به گفته عفو بین الملل در تابستان سال ۱۳۶۷، هزاران زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را می‌گذراندند، اعدام شدند.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.