اظهارات یک مقام دولتی درباره حضور «امام زمان» در لحظه سقوط رئیسی

یکشنبه, 6ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

یک مقام دولتی جمهوری اسلامی در اظهاراتی مناقشه‌برانگیز گفت امام دوازدهم شیعیان که به نام «امام زمان» در بین مسلمانان در ایران شناخته می‌شود، در لحظه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی در محل حاضر بوده، اما قرار نبوده با «معجزه» کاری انجام دهد.

مهدی دونده، فرماندار نیشابور، روز شنبه ۵ خرداد در مراسم ختم رئیسی گفت: «فردی که در نیشابور با امام زمان مرتبط است، در شب سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهانش، امام غایب را در قالب مثلثی دیده که یک‌ ضلع مثلث محل استقرار امام عصر، ضلع دیگر، محل سقوط بالگرد و ضلع دیگر آن حرم امام هشتم بوده است.»

او به این نقل از این فرد که نامش ذکر نشده، افزود: «آن حضرت هنگام سقوط بالگرد رئیسی در آن مسیر با اضطراب رفت و آمد می‌کرد، اما نهایتا گفته‌اند که قرار نیست کارمان را با معجزه پیش ببریم.»

در حالی که جمهوری اسلامی اعلام کرده سقوط بالگرد رئیسی بر اثر یک سانحه بوده، این مقام دولت سیزدهم گفت مرگ رئیسی «مصلحت کشور» و مصلحت خود رئیسی بود.

او توضیح بیشتری درباره این که چه «مصلحتی» در مرگ رئیسی وجود داشته، ارائه نکرد.

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون بارها توضیحات ضدونقیضی را درباره سقوط بالگرد رئیسی در روز یکشنبه هفته گذشته مطرح کرده‌اند.

برخی مقامات حتی گفته‌اند که توانسته بودند با امام جمعه تبریز که همراه رئیسی بود، پس از سقوط تلفنی صحبت کنند.

ادعای حضور امام زمان در زمان سقوط بالگرد رئیسی آخرین نمونه از اظهارات مقامات درباره ارتباط مقامات جمهوری اسلامی با امام دوازدهم شیعیان است.

بر اساس باورهای مذهبی شیعیان، امام دوازدهم شیعیان همچنان از حدود ۱۴ قرن پیش زنده اما غایب است.

همچنین جمهوری اسلامی بر این باور است که رهبرش نایب (جانشین) امام زمان است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و پدر همسر رئیسی پیشتر گفته بود: «ما ابزار شده‌ایم برای ظهور و فرج آقا (امام زمان).» 

بهمن‌ماه گذشته و پیش از انتخابات مجلس نیز محمدباقر محمدی لائینی، نماینده خامنه‌ای در مازندران، گفت: «امام زمان منتظر است مردم در حماسه ملی انتخابات حضور ماندگار داشته باشند تا ایران قوی را شکل دهند.»

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون بارها افرادی را که ادعا کرده‌اند امام زمان هستند، بازداشت کرده‌اند.

سه سال پیش، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که اداره کل اطلاعات استان قم یک «گروه مدعی زمینه‌سازی ظهور امام زمان» را شناسایی و اعضایش را بازداشت کرده است.

اما نیروهای امنیتی به مقاماتی که ادعای ارتباط با امام زمان دارند یا اظهارات و مواضعی را منسوب به امام زمان می‌کنند، کاری ندارند. 

به عنوان نمونه، در جریان تنش‌های اخیر میان تهران و اسرائیل، لطف‌الله دژکام، نماینده خامنه‌ای در فارس، گفت که نیروهای حکومتی در این نبرد باید گوش به فرمان خامنه‌ای باشند و او نیز گوشش به دهان «امام زمان» است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.