صدور حکم اعدام برای ۴ فروشنده مشروبات الکلی در کرج

چهارشنبه, 30ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدور حکم اعدام برای ۴ فروشنده مشروبات الکلی در کرج

ایران وایر

«حسین فاضلی‌هریکندی»، رییس کل دادگستری استان البرز، از صدور حکم‌ اعدام‌ برای چهار متهم فروشنده مشروبات الکلی مرگبار خبر داد.

 براساس آنچه رییس دادگستری استان البرز می‌گوید صدور این حکم مربوط به حادثه‌ای در خرداد۱۴۰۲ است که طی آن بیش از ۸۰  تن از ساکنان منطقه اسلام آباد و حصارک شهرستان کرج، به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی دچار مسمومیت شدید شدند و ۱۷ تن از آن‌ها جان باختند.

به گزارش «تسنیم»، حسین فاضلی‌هریکندی با اشاره به پیگیری قضایی برای این پرونده در طول یک سال گذشته، گفت: «در پرونده مسمومیت مشروبات الکلی که به فوت ۱۷ نفر و ۱۹۱ نفر منجر شد، ۱۱ نفر دستگیر شدند و برای چهار متهم حکم اعدام صادر شده است.»

به گفته او، برای هفت نفر دیگر باتوجه جرم ثابت شده، احکام مختلف ازجمله حبس صادر شده است.

او تاکید کرده است که دیوان عالی کشور در رابطه با محکومین به اعدام، پرونده را به شعبه هم عرض ارسال کرده است.

گفتنی است به‌دلیل ممنوعیت خرید‌و‌فروش مشروبات الکلی در ایران و قوانین سختگیرانه در‌این‌باره، دسترسی به مشروبات استاندارد میسر نیست و در مواردی شهروندان پس از مصرف مشروبات دست‌ساز و غیراستاندارد، جان خود را از دست داده یا با عوارض جبران‌ناپذیر جسمی رو‌به‌رو شده‌اند.

رییس پزشکی قانونی ایران پیش‌تر اعلام کرده بود ، ۶۴۴ تن در ایران در سال ۱۴۰۱به‌دلیل مسمومیت الکلی، جان خود را از دست داده‌اند.

«همایون سامه‌یح نجف‌آبادی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پیش‌از این درباره مسمومیت‌های الکلی گفته بود مصرف الکل در ایران حتی به‌شکل غیرقانونی هم باید شرایطی داشته باشد که موجب مرگ افراد نشود.

براساس قوانین حقوقی و جزایی در ایران، خرید‌و‌فروش مشروبات الکلی به‌طور جزیی یا کلی جرم است و حکم مجازات جرم خرید‌و‌فروش مشروبات الکلی، شش ماه تا یک سال حبس، تا ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی است. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.