مسعود نیلی: جناح‌های حاکم اقتصاد کشور را نفهمیده‌اند و به همین خاطر شیرین‌زبانی می‌کنند

جمعه, 1ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری پیشین ایران، حسن روحانی، در پی مناظرۀ اقتصادی شش نامزد ریاست جمهوری ایران یادداشتی منتشر کرد و  در آن گفت که اقتصاد ایران از سال ۱۳٩۶ وارد مرحلۀ تازه‌ای شده که متاسفانه از سوی جناح‌های سیاسی در قدرت فهمیده نشده است. به همین خاطر، به گفتۀ مسعود نیلی، نمایندگان مختلف این جناح‌ها از جمله نامزدهای کنونی انتخابات ریاست جمهوری در این حوزه همچنان “شیرین زبانی” می‌کنند.

مسعود نیلی- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی ایران
مسعود نیلی- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی ایران © خبرآنلاین

مسعود نیلی گفته است که به دلیل انباشت مشکلات حل‌نشدۀ دهه‌های گذشته اقتصاد ایران از نظر عمق و شمار مشکلات اکنون در وضعیت بی سابقه و تجربه نشده‌ای قرار گرفته است. او گفته است که منابع سرشار نفت و گاز به جای تأمین رفاه پایدار و بلندمدت اقتصاد مدت زمان طولانی برای پوشاندن ناکارآمدی حکمرانان به کار گرفته شد ولی اکنون دیگر حتا نمی تواند این نقش را بازی کند و به همین دلیل ناکارآمدی حکمرانان بیش از گذشته عیان شده است.

مسعود نیلی سپس با کنایه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا در اصل نامزد اصلاح طلبان در این انتخابات، مسعود پزشکیان، خواست که به جای دادن “امیدهای واهی” و غیرقابل باور صریحاً به مردم بگویند که از دست آنان معجره‌ای ساخته نیست. بگویند که بودجۀ دولت به دلیل کسری‌های بسیار قادر نیست حتا حقوق معلمان و پرستاران را افزایش دهد. به گفتۀ مسعود نیلی نامزدهای انتخاباتی باید صریحاً به مردم بگویند که در نظام بانکی کشور منابع اضافه‌ای برای کمک به تولید باقی نمانده و به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی منابع ارزی کشور بیش از آنچه امروز هست نخواهد شد.

به گفتۀ مسعود نیلی اقتصاد ایران بر سر یک دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. به گفتۀ او در یکی از این دو راه سختی‌های بسیار به سختی‌های غیرقابل تحمل و در مسیر دیگر سختی‌های بسیار به گشایش های احتمالی بدل خواهند شد.  


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.