سرکوب دانشگاه؛ احضار، تعلیق و اخراج دانشجویان ادامه دارد

چهارشنبه, 3ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
 
«امیررضا علی‌پور هشتلی آملی»از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه در حال گذراندن دوران محکومیت خود با پابند الکترونیکی است.
«امیررضا علی‌پور هشتلی آملی»از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه در حال گذراندن دوران محکومیت خود با پابند الکترونیکی است.

به‌رغم تعطیلی دانشگاه‌ها در تابستان، فشار بر دانشجویان و برخی اساتید منتقد در دانشگاه‌های مختلف متوقف نشده و منابع دانشجویی مستقل، از تداوم اعمال فشار بر دانشجویان منتقد در دانشگاه‌های مختلف توسط نهادهای امنیتی، قضایی و کمیته‌های انضباطی در دانشگاه‌ها خبر می‌دهند.

براساس اطلاعات منتشر شده در کانال خبرنامه «امیرکبیر»، یک دانشجو معماری به نام «دانیال عباس‌زاده»، از سوی دادگاه انقلاب مشهد با اتهامات امنیتی مواجه شده است.

در خبرهای منتشر شده آمده که اتهام آقای عباس‌زاده «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» است و او باید به شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادگاه انقلاب مشهد برای رسیدگی به این اتهام مراجعه کند.

کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» نیز به نقل از انجمن اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، از برخورد تنبیهی کمیته انضباطی این دانشگاه برای سه دانشجو دختر خبر داده است.

بر‌اساس این خبر، اتهام این سه دانشجو دختر، «عدم رعایت پوشش ابلاغی وزارت علوم» عنوان شده است.

فعالان دانشجویی صدور چنین احکامی را  «دخالت در حریم خصوصی این دانشجویان» توصیف کرده و نوشته‌اند براساس اتهامات واهی این سه دانشجو دختر  حکم محرومیت از خوابگاه و خدمات رفاهی دریافت کرده‌اند.

این منبع تایید کرده است که یک دانشجو دیگر نیز به یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات محکوم شده که در قبال بخشودگی حکم به او پیشنهاد کرده‌اند در «سفر به اربعین» مشارکت کند تا یک ترم تعلیق او بخشیده شود.

کانال تلگرامی دانشجویان متحد همچنین از محکومیت «امیررضا علی‌پور هشتلی آملی»، از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه به یک ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات خبر داده است.

براساس این گزارش، این دانشجو به‌رغم تحویل پایان‌نامه به دانشگاه با این بهانه که پایان‌نامه را در زمان مقرر تحویل نداده، از دانشگاه اخراج شده است.

آقای علی‌پورهشتلی آملی پیش‌تر به‌دلیل حضور بر مزار «غزاله چلابی»، از کشته‌شدگان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ و همچنین حضور در تجمعات اعتراضی دانشجویان در خصوص مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، به «تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» متهم و از سوی دادگاه انقلاب به شش ماه حبس محکوم شده بود.او در‌حال‌حاضر در حال گذراندن دوران محکومیت خود با پابند الکترونیکی است.

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.