دادگاه تجدیدنظر؛ دینا قالیباف به حبس و جزای نقدی محکوم شد

پنجشنبه, 4ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم حبس و پرداخت جزای نقدی دینا قالیباف، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه “شهید بهشتی” تهران، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. وی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس و جزای نقدی محکوم شده بود که احکام صادره به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت دینا قالیباف به حبس و پرداخت جزای نقدی را عینا تایید کرد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به وکیل مدافع خانم قالیباف ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و همچنین پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. احکام صادره علیه خانم قالیباف، به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

در بخشی از حکم صادره آمده است که «متهم با تلقی تعلیق مراقبتی، موظف به خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در حوزه سیاسی یا اجتماعی می‌باشد.»

در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، دینا قالیباف در دادگاه بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام مذکور به احکام فوق محکوم شده بود. در این مرحله از دادرسی، وی از اتهامات تمرد نسبت به مامورین و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تبرئه شد.

خانم قالیباف روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه امسال در تهران بازداشت و پس از چند روز به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

پس از پایان بازجویی و انتقال او به بند زنان زندان اوین، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین در یک پیام صوتی روایت خود از مشاهده دینا قالیباف را به عنوان “فردی با تن کبود و روایت‌گر آزار جنسی” منتشر کرد.

در پی تحولات مربوط به این پرونده و در حالی که خانم قالیباف روز سوم اردیبهشت ماه تحت عنوان آزادی از بند خارج شده بود چند ساعت بعد مجدد به بند زنان این زندان بازگردانده شد. نهایتا وی مورخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شد.

خانم قالیباف، فرزند رشید، متولد ۱۳۸۰، روزنامه نگار، فعال دانشجویی و دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی است که سابقه همکاری با خبرگزاری هایی از جمله ایسنا و اقتصادآنلاین را در کارنامه خود دارد.

او پیش از این نیز، در سال ۱۴۰۲ بعد از شرکت در تجمع دانشجویان این دانشگاه که در اعتراض به اعدام متهمان خانه اصفهان صورت گرفته بود، به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.