پیوستن عاتکه رجبی به کارزار «سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام»

سه شنبه, 9ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر

عاتکه رجبی فعال صنفی معلمان خراسان رضوی با انتشار پیام کوتاهی به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوست.

او در پیام خود می‌نویسد: “تصمیم دارم به مطالعه منابعی که در خصوص محکومیت حکم اعدام هستند بپردازم و در جهت حمایتم از این کارزار هر سه شنبه با انتشار آنچه آموختم، مخالفت خود با اعدام را اعلام دارم. با امید به این‌که بتوانیم با بازنشر تحقیقات محققانی که به: چرا اعدام نه؛ پرداخته‌اند خود و جامعه را آگاه و همراه سازیم. ضرورت دارد برای سلامت جامعه‌، مقابل مجازات اعدام بایستیم و هریک به نوبه خود، به «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» بپیوندیم.»

«عاتکه رجبی»، از معلمان معترض به حجاب اجباری است و به همین سبب از آموزش و پرورش اخراج شده است. او در مدت دو سال گذشته بارها با احکام مختلفی بازداشت؛ زندانی و یا به قید وثیقه آزاد شده است. در آخرین دوره از بازداشت ۲۷ دی ۱۴۰۲ از زندان آزاد شده است. حکم شش ماه حبس عاتکه رجبی توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شده بود. چهار ماه از این حکم به مدت پنج سال تعلیق شده و دو ماه حبس تعزیزی آن قابل اجرا بوده است.

 درباره کارزار نه به اعدام

کارزار اعتراضی «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» امروز سه‌شنبه ۹مرداد۱۴۰۳ با پیوستن زندان «نظام شیراز»، وارد هفته بیست و هفتم خود شد. این کارزار اعتراضی که با اعتصاب غذا در هر سه‌شنبه همراه است، این هفته به ۱۷ زندان در سراسر ایران گسترش پیدا کرده است. زندانیان اعتصابی در این زندان‌ها، تلاش می‌کنند مسوولیت اخلاقی خود را جهت توجه بیشتر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی به مساله نقض فاحش «حق زندگی» و اعدام گسترده زندانیان در ایران را انجام دهند و خواستار توجه به وضعیت این زندانیان و حمایت از آ‌ن‌ها هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.