گروه «سپاه ممنوع» خواستار دریافت اطلاعات مردمی درباره عوامل جمهوری اسلامی در کانادا شد

جمعه, 2ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

گروه «سپاه ممنوع» (StopIRGC) در کانادا با اشاره به «تروریستی شناخته شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در این کشور و وظیفه دولت برای پیگرد عوامل آن، از مردم خواست اطلاعاتشان را درباره عوامل و وابستگان سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی به این گروه ارائه دهند.

سپاه ممنوع گروهی داوطلب متشکل از وکلا در کانادا، ایران و آمریکا است که از پاییز ۱۴۰۱ برای اقدام علیه وابستگان سپاه پاسداران در کانادا، کارزاری ایجاد کردند.

ماموریت این گروه، جلوگیری از ورود اعضای بیشتری از سپاه پاسداران به کانادا است. همچنین شناسایی و گزارش به مراجع قضایی برای تعقیب، در مورد آن دسته از نیروهای این مجموعه نظامی که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند.

دولت کانادا روز ۳۰ خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

همان زمان مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی خبر داد دست‌کم ۷۰۰ عضو سپاه پاسداران هم‌اکنون در کانادا زندگی می‌کنند که باید از این کشور اخراج شوند.

دولت کانادا پیش از تروریستی شناختن سپاه پاسداران، تحریم‌هایی را در ارتباط با سرکوب خیزش انقلابی مردم ایران، علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد که بر اساس آن‌ها، ورود وابستگان حکومت به این کشور ممنوع شد.

مهر ماه ۱۴۰۱، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد دولت این کشور در حال انجام اقدام‌هایی است تا از ورود مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران به کانادا جلوگیری کند.

یکی از جدیدترین نمونه اقدامات در این زمینه مربوط به اواسط تیر امسال و لغو اجازه اقامت دائم و اخراج باقر اردشیر لاریجانی، مقام پیشین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و برادر علی و صادق لاریجانی از کانادا است.

رسانه‌های کانادایی روز ۱۳ تیر تایید کرده بودند دولت کانادا روند اخراج پنج تن از عوامل جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.

پیش از این و در چارچوب تحریم‌ها، دستور اخراج مجید ایرانمنش، مدیرکل پیشین دفتر فن‌آوری اطلاعات معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری و سید سلمان سامانی، قائم مقام پیشین وزارت کشور صادر شد و این دو از کانادا اخراج شدند.

دولت کانادا روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی از ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ به حالت تعلیق درآورد و از آن زمان روابط دو کشور قطع شده است.

با این‌ حال کانادا سال‌هاست به یکی از مقاصد مهاجرت ایرانیانی تبدیل شده که یا با استفاده از قوانین مهاجرت بر اساس برخورداری مالی و با قصد سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند یا بر اساس تخصص و برای تحصیل و کار، عازم این کشور می‌شوند.

در این میان، شماری از وابستگان به حکومت یا مقامات پیشین جمهوری اسلامی هم با ویزای تحصیلی یا سرمایه‌گذاری به کانادا رفته‌اند.

ایرانی‌های کانادا مدت‌هاست درباره ورود مقامات جمهوری اسلامی به این کشور هشدار داده و از آن شکایت دارند.

ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.