صدور حکم اعدام برای یک متهم/ یک کودک-مجرم از چوبه دار رهایی یافت

جمعه, 2ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک کودک-مجرم که پیشتر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت. از سوی دیگر، متهمی به نام سعید به خاطر قتل توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، یک زندانی در زاهدان از چوبه دار رهایی یافت.

هویت وی “مهدی آموسا، ۲۲ ساله، فرزند حسین، اهل زابل و ساکن زاهدان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی که از شانزده سالگی به عنوان کودک-مجرم در زندان مرکزی زاهدان بسر میبرد، در سال ۱۳۹۸ در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش آمده است که با جمع‌ آوری و پرداخت مبلغ درخواستی از سوی خانواده مقتول، اولیای دم اعلام رضایت کردند و این زندانی از اعدام نجات یافت.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش اعتمادآنلاین، پسر جوانی به نام سعید که به اتهام قتل دوستش احمد در تهران بازداشت شده بود، توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

سعید در دفاع از خود گفت: «اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. من و احمد و خواهر و برادرش از افغانستان به ایران آمدیم تا زندگی خوبی را شروع کنیم. قصد داشتیم از مرز ایران به‌صورت قاچاق خارج شویم و به ترکیه برویم. به یک قاچاق‌بر که من پیدا کرده بودم، پول دادیم تا ما را از مرز رد کند اما قاچاق‌بر پول ما را خورد و فقط برادر احمد موفق شد از مرز رد شود و ما نتوانستیم برویم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای مدتی در ایران بمانیم.»

او در ادامه توضیح داد: «من چند باری به نازگل، خواهر احمد، پیام داده بودم و در فضای مجازی با هم چت کرده بودیم. وقتی احمد این موضوع را فهمید خیلی عصبانی شد. او می‌گفت به او خیانت کرده‌ام. من برای احمد توضیح دادم که اینطور نیست و منظور بدی نداشته‌ام. با این حال اختلاف بین ما شدید شد. احمد از من خواست پولی را که به قاچاق‌بر دادیم، برگردانم. من به او گفتم اصلاً قاچاق‌بر را نمی‌شناختم و او پول من را هم خورده است.»

سعید درباره روز حادثه گفت: «چند بار سر این موضوعات با هم جروبحث کردیم تا اینکه روز حادثه احمد به من گفت که به پارک برویم و تکلیف خودمان را روشن کنیم. من هم سر قرار رفتم. احمد به من حمله کرد. او چاقو داشت. وقتی گلاویز شدیم، چاقو روی زمین افتاد و احمد هم روی چاقو افتاد. من او را نکشتم و اصلاً ضربه‌ای هم نزدم.»

در مقابل، مادر احمد با اعتراض به صحبت‌های سعید گفت: «سعید پسرم را با چاقو زده و پزشکی قانونی نظر داده که چاقو مستقیم بر بدنش وارد شده است. این پسر دروغ می‌گوید. او عامل مرگ پسرم است.»

در نهایت، دادگاه پس از شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مدارک، سعید را به اتهام قتل عمدی به اعدام محکوم کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.