طاهر نقوی، وکیل زندانی، در اوین دچار «خونریزی شدید معده» شد

یکشنبه, 11ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

سینا یوسفی، وکیل دادگستری، می‌گوید طاهر نقوی، از وکلای  محبوس در زندان اوین، «دچار خونریزی شدید معده شده است».

آقای یوسفی روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت مسئولان زندان با وجود این وضعیت و با گذشت «نزدیک به سه هفته» از وخامت حال آقای نقوی «همچنان از اعزام ایشان به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ممانعت می‌کنند».

او با تأکید بر «حق درمان» زندانیان سیاسی در ادامه به نقل از نرگس محمدی، برنده نوبل صلح و زندانی سیاسی، نوشت: «سیستم قضایی ایران، فرصت مرگ زندانیان را فراهم می‌کند.»

طاهر نقوی۳۰ خرداد امسال نیز «در هفتمین روز از اعتصاب غذا، بعد از قطع داروهای فشار خون و تیروئید» به بیمارستان منتقل شد.

 

این زندانی سیاسی در آن زمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود به همراه چند تن دیگر از زندانیان سیاسی آذربایجان دست به اعتصاب غذا زده بود.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران، آداپ، روز ۱۰ خرداد، اعلام کرد طاهر نقوی، عبدالعزیز عظیمی قدیم (روحانی خلع لباس شده)، باقرحاجی‌زاده مزرعه، کرم مردانه مستعلی بیگلو، فاطمه آتشی خیاوی، مرتضی پروین جدا، آیاز سیفخواه، آراز امان، کمال نوری، سعید جمالزاده، حسین پیری قوشاچای از زمان بازداشت خود در ۱۶بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون در بازداشت موقت هستند.

به گفته آداپ، این زندانیان سیاسی در شهرهای بُناب، رشت، اسلام‌شهر، آستارا و کرج بازداشت و پس از تحمل ۱۵ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین به بند چهار و برخی نیز به بند زنان این زندان منتقل شده‌اند.

کمپین حقوق بشر ایران ۳۱ مرداد امسال در گزارشی اعلام کرد در فاصلهٔ دهم خرداد تا ۲۵ مرداد سال جاری، دست‌کم ۳۴ زندانی سیاسی در زندان‌های مختلف ایران به‌صورت «عامدانه» از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم شده‌اند.

در این گزارش مفصل که چهارشنبه ۳۱ مرداد منتشر شد، اسامی این ۳۴ زندانی آمده است، به‌علاوه محل حبس، نوع بیماری و سن آن‌ها و چگونگی محرومیت‌شان از خدمات درمانی از جمله دسترسی به دارو یا اعزام به مراکز درمانی در خارج از زندان.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.