شادباش حزب سوسیال دمکرات آلمان SPD (کلن) به مناسبت صدمین سالروز تولد دکتر شاپور بختیار

شنبه, 14ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

حزب سوسیال دمکرات آلمان SPD (کلن)

شادباش به مناسبت صدمین سالروز تولد دکتر شاپور بختیار

خانمها و آقایان محترم نهضت مقاومت ملی ایران
جناب آقای ایرج پزشکزاد
جناب آقای علی شاکری زند
جناب اقای ناصر کاخساز
جناب آقای دکتر مسعود نقره کار

اگر شاپور بختیار در سال ۱۹۹۱ به قتل نرسیده بود، در همین روزها به صد سالگی می رسید.

بیاد این مرد بزرگوار و مبارز راه دموکراسی در ایران، حزب سوسیال دموکرات کلن مایل است سلامهای قلبی خود را به شما و خانواده های شما و همچنین به دوستانتان تقدیم دارد.

شاپور بختیار همواره زندگی خود را صرف مبارزه با دیکتاتوری و ستمگری کرد، چه در جنگ داخلی اسپانیا علیه فرانکو و چه بعدها و در جنگ جهانی دوم در صفوف نهضت مقاومت ملی فرانسه علیه آلمان نازی. او اراده ی خود برای تحقق دموکراسی را هرگز از دست نداد و کوشش داشت به استقرار نظامی دموکراتیک در کشور زادگاه خود تحقق بخشد. در آغاز سال ۱۹۷۹ و در اوضاعی سخت مسئولیت نخست وزیری را از محمدرضاشاه پهلوی و برغم بیزاری از وی پذیرفت اما بعد از چند هفته آنرا از دست داد و بعد از تسلط خمینی بر اریکه ی قدرت، مخفیانه از کشور خارج شد.

دکتر بختیار در سالهای تبعید، به مبارزه ی خود برای یک ایران دموکراتیک با وجود تهدید شدن به مرگ از جانب خمینی، ادامه داد. شاپور بختیار در ششم اوت ۱۹۹۱ توسط اجامر تروریست آیت الله به قتل رسید. زندگانی او، کوشش او علیه دیکتاتوری و کینه توزی سیاسی، مبارزه او در خدمت به دموکراسی در اروپا و همچنین در ایران همواره سرمشقی برای سوسیال دموکراسی خواهد بود.

حزب سوسیال دموکرات کلن برای همگی شما خانمها و آقایان عزیز، حسن جریان مراسم یادبود امروز و، برای آینده نیز، همچنان توان فراوان در راه تحقق آرمان های بختیار را آرزو می کند.

کلن ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴
فرانک مدرلت
رئیس هیئت اجرائی حزب سوسیال دموکرات کلن


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.