بیش از ۹ سال زندان؛ حکم «شاهزاده سرین»، شهروند دو تابعیتی ایرانی نیوزیلندی، اعلام شد

جمعه, 23ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

سرین بدیعی، شهروند دو تابعیتی ایرانی نیوزیلندی، و بلاگر مشهور به «شاهزاده سرین»، که پس از بازگشت به ایران بازداشت شده بود، به بیش از ۹ سال زندان محکوم شد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل سرین بدیعی، در مصاحبه با «امتداد» گفت که سه عنوان اتهامی «توهین به مقدسات»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، و «تشویق مردم به فساد و فحشا»، مبنای صدور حکم سرین بدیعی قرار گرفته است.

او افزود که این حکم شامل «۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبلیغی علیه نظام، و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی است.»

به گفته علی شریف‌زاده اردکانی، سرین بدیعی دارای اقامت آمریکا است ولی تابعیت نیوزیلندی دارد و سفارت این کشور در جریان پرونده او قرار گرفته است.

آقای شریف‌زاده با اشاره به این‌که موکلش «به مدت دو هفته در بیمارستان روزبه تهران بستری بوده و به بیماری اختلال دوقطبی مبتلاست»، اضافه کرد: «تقاضا کردیم که مجددا او را به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی بفرستند.»

او افزود: «سرین به نظر ما، سوای اینکه مجرم باشد، بیمار است. شخصی که از آمریکا از طریق مشهد به ایران آمده و عنوان می‌کند که هدفش اعلام پیام صلح، صفا و دوستی ایران به دنیا بوده است. به گفته موکلم، او بنا داشته تا اعلام کند؛ ایران یک کشور تروریستی نیست.»

به گفته این وکیل دادگستری، اموال سرین بدیعی از جمله جواهرات و مقداری ارز توقیف شد و او در زندان برای گذران شرایط دچار مشکل مالی است.

او اشاره کرد: «به واسطه بیماری دوقطبی موکل که نوعی اسکیزوفرنی محسوب شده و هر از گاهی دچار جنون آنی می‌شود، یادآور می‌شویم که این نوع از بیماری به عبارتی مورد ابتلای مجانینی بوده که دائم‌المجنون نباشند.»

آقای شریف‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه این موارد در جهت اثبات عدم ثبات روانی موکلش، حکم صادر شده در دادگاه تجدیدنظر کرج مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

سرین بدیعی که به «شاهزاده سرین» شهرت دارد، در اوایل فروردین گذشته با انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی اعلام کرد که به ایران بازگشته است. او با اشاره به اینکه با شاهان ساسانی نسبت دارد، خود را «شاهزاده سرین» معرفی کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.