تظاهرات علیه اعدام در برابر مجلس

سه شنبه, 1ام آبان, 1403
اندازه قلم متن

اخبار روز

همزمان با سی‌‌ونهمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» زندانیان در ایران، صبح امروز جمعی از خانواده زندانیان محکوم به اعدام و فعالان مدنی مخالف اعدام درحالی که شعار «اعدام نکنید» سر می‌دادند در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند. این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی در سایه تهدید جنگ و سکوت رسانه‌ای، دست‌کم ۱۱۹ نفر را در سه هفته گذشته اعدام کرده‌است.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز سه‌شنبه ۱ آبان ماه، جمعی از اعضای خانواده زندانیان محکوم به اعدام و فعالان مدنی مخالف اعدام، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواهان توقف مجازات اعدام شدند.

طی ویدیوهایی که به دست سازمان حقوق بشر ایران رسیده، حدود یک‌صد نفر دیده می‌شوند که به سوی مجلس شورای اسلامی حرکت می‌کنند و شعار «اعدام نکنید» سر می‌دهند.

این تجمع درپی افزایش بی‌سابقه تعداد اعدام‌های درطی ماه‌های اخیر برگزار شده و شرکت کنندگان درطی آن پلاکاردهایی در دست داشتند که از مقامات قضایی می‌خواست تا در اجرای احکام اعدام تجدیدنظر کنند و به اعدام‌ها پایان دهند.

اعتراضات مردمی علیه اعدام در حالی صورت می‌گیرد که کارزار زندانیان «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» وارد سی و نهمین هفته خود می‌شود. این کارزار در ماه‌های گذشته مورد حمایت گسترده نهادهای حقوق‌بشری ایرانی و بین‌المللی قرار گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.