پرونده جیسون رضائیان به دادگاه انقلاب ارسال شد

پنجشنبه, 25ام دی, 1393
اندازه قلم متن

jason rezaian

رسانه‌های ایران روز چهارشنبه گزارش دادند جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست در تهران که از ماه ژوئیه در بازداشت بوده، بطور رسمی تحت پیگرد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل ازعباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نوشت پرونده آقای رضائیان که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی–ایرانی است، به داگاه انقلاب ارسال شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت این خبر در حالی منتشر می‌شود که جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ژنو سوئیس ملاقات کرد و روشن نیست آیا این دو رویداد با یکدیگر ارتباط دارند یا خیر.

وزیر خارجه ایران پیشتر در گفتگویی با خبرنگاران، با بیان این که امیدوار است مساله جیسون رضائیان بتواند حل و فصل شود، گفت دولت تمام کمک‌های لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد. با این حال وی یادآور شد این مساله‌ای است که در حوزه اختیارات قوه قضائیه قرار دارد.

روزنامه واشنگتن پست و مادر جیسون رضائیان، بارها خواهان آزادی این خبرنگار روزنامه واشنگتن پست شده‌اند.

سردبیر کل واشنگتن پشت در بیانیه‌ای گفت «ما هنوز نمی‌دانیم مقامات ایران چه اتهاماتی علیه خبرنگار ما مطرح کرده‌اند، اما امیدوار هستیم ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب گامی به سوی آزادی فوری او باشد.»

مارتین بارون در این بیانیه همچنین می‌گوید این گام به قوه قضائیه ایران فرصت می‌دهد با بی اساس دانستن اتهامات، استقلال و بی‌طرفی خود را نشان دهد، و در ادامه می‌افزاید «ما از ایران می‌خواهیم اتهامات را منتشر کند، اجازه دسترسی به وکیل را برای جیسون فراهم کند و کابوس شش ماهه‌ای را که برای او و خانواده‌اش فوق‌العاده دشوار بوده است، به پایانی سریع و عادلانه برساند.»

وزارت خارجه آمریکا بارها به بازداشت رضائیان و دیگر آمریکایی‌های دربند در ایران اعتراض کرده است. روز چهارشنبه نیز یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن از گزارش‌های مطبوعات ایران آگاه است و در انتظار آن است تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.