مسابقه جدید کارتون درتهران: تلافی، با نمایشگاه انکار هولوکاست

چهارشنبه, 15ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

holocaust

یک مسابقه “هنری” با حمایت موزه‌ای ایرانی با تشویق آشکار رژیم جمهوری اسلامی – کارتونیست‌هایی را برای مسخره کردن هولوکاست گردهم‌ آورده است.

جایزه اول دومین مسابقه بین‌المللی کارتون‌های هولوکاست ۱۲ هزار دلار است و در موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. برگزارکنندگان می‌گویند، احیای این مسابقه در اعتراض به شارلی ابدو، نشریه طنزپرداز فرانسوی است که ماه گذشته به خاطر چاپ کارتون‌هایی با مضمون پیامبر اسلام مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش تهران تایمز: “دومین مسابقه بین‌المللی کارتون هولوکاست در اعتراض به انتشار کارتون‌های توهین‌آمیز هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو درباره پیامبر اسلام برگزار شده است.”

برنده مسابقه قبلی که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد، شرکت‌کننده‌ای از مراکش بود که یک جرثقیل اسرائیلی را نشان می‌داد که در حال ساخت دیواری با تصویر اردوگاه مرگ آشوویتز است و جلوی قبه الصخره، از مکان‌های مقدس مسلمانان در شهر باستانی اورشلیم را می‌گیرد.

ماریسا دانسون، سخنگوی موزه مشهور هولوکاست یادواشم در اورشلیم به فاکس نیوز گفت: “برگزاری مسابقه اخیر کارتون هولوکاست توسط مقامات ایرانی، در پاسخ به انتشار نشریه شارلی ابدو، باری دیگر نشان می‌دهد که رژیم کنونی ایران تا چه حد یهودستیز است. با این‌که انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در شارلی ابدو هیچ ربطی به یهودیان یا هولوکاست نداشت، رژیم ایران اصرار دارد که تحریف کند و این دو را به هم ربط دهد. این تحریف عمدی هولوکاست، هم به قربانیان و هم به نجات‌یافتگان بی‌احترامی می‌کند و قویا این را می‌رساند که رژیم ایران هنوز نمی‌تواند بر سیاست نفرت فائق آید.”

این مسابقه که کمی پس از هفتادمین سالگرد آزادسازی آششویتز برگزار شده، باری دیگر رفتار جمهوری اسلامی در مقابل یهودیان جهان را نشان می‌دهد. هولوکاست که طی آن شش میلیون یهودی و همچنین میلیون‌ها هم‌جنس‌گرا، کمونیست و کاتولیک و دیگران به دست نازی‌ها نابود شدند، نقطه عطف قرن بیستم برای یهودیان بود.

افریم زوراف، شکارچی مشهور نازی‌ها و مدیر مرکز سیمون ویسنتال به فاکس نیوز گفت: “این به وضوح تف انداختن ایرانی‌ها به صورت جهان غرب است. ایرانی‌ها نفرت خود از ارزش‌های غربی را نشان می‌دهند. برخورد با هولوکاست تبدیل به چیزی شبیه آزمایش تورنسل شده، چون هولوکاست نمونه کامل بی‌رحمی انسان نسبت به انسان‌های دیگر است. این اقدام، تلاش سیستماتیک رژیم ایران، برای از میان بردنِ نه تنها وجهه هولوکاست، بلکه تضعیف مشروعیت تاریخی آن است.”

رهبری ایران علنا خواستار پاک شدن اسرائیل از نقشه جهان شده و بارها شک خود در مورد وقوع هولوکاست یا حداقل اغراق در مورد آن‌را عنوان کرده است.

در سال ۲۰۱۳، حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران که اکنون درگیر مذکرات هسته‌ای با آمریکا و متحدان این کشور است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان هولوکاست را محکوم کرد و با این کار خبرساز شد. اما خبرگزاری فارس سریعا مداخله و ادعا کرد که شبکه آمریکایی سخنان رئیس‌جمهور را اشتباه ترجمه کرده است. فارس ادعا کرد که روحانی گفته است: “تایید جنبه‌هایی که شما درباره آن حرف می‌زنید، وظیفه مورخان و محققان است. من محقق تاریخ نیستم.”
منبع: فاکس نیوز – ۲ فوریه ۲۰۱۳
از: روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.