مجیب الله برادر فرخنده: خواهرم بیماری روانی نداشته است

سه شنبه, 4ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

farkhondeh

برادر فرخنده می‌گوید خواهرم در سلامت کامل روانی بوده و هیچ وقت بیماری روانی نداشته است.

روز سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۳ دختر ۲۷ ساله‌ای به نام فرخنده به دلیل آتش زدن و پاره کردن قرآن از سوی مسلمانان تندرو مورد حمله قرار گرفت و او را با سنگ پرانی و زیر ماشین گرفتن به قتل رساندند و سپس جسد وی را به آتش کشیدند و در همان حال اعلام کردند که فرخنده بیماری روانی داشته است.

برادر فرخنده مجیب الله در گفت و گویی با حسام یوسفی می‌گوید «خواهر من هیچ وقت بیماری روانی نداشته است و او معلم و دانشمند بوده و شخصی داری مطالعه و تحصیلات عالیه بوده است.»

برادر فرخنده در ادامه می‌گوید: «ما خواهان برقراری عدالت در مورد خواهرم هستیم و امیدوارم این اتفاق در هیچ کجا برای کسی پیش نیاید.»

روز یکشنبه ۲ فروردین ماه پیکر بی جان فرخنده بر دوش زنان افغانستان حمل شد و او را به خاک سپردند. این مراسم با حضور زنان و مردان معترض و فعالین حقوق بشری و سیاسی برگزار شد.
کشته شدن و سوزاندن پیکر فرخنده خشم مردم را در سراسر جهان برانگیخته است و در همین رابطه در بسیاری از کشورهای مردم دست به اعتراض زده‌اند.

لازم به ذکر است حزب همبستگی افغانستان در اعتراض به قتل فرخنده روز سه‌شنبه فراخوان اعتراض سراسری داده‌اند و خواستار محاکمه عاملین قتل فرخنده شده‌اند.

فایل صوتی گفت و گوی حسام یوسفی با مجیب الله برادر فرخنده:

http://icae-iran.com/1394/01/6719/


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.