مسعود بارزانی: ایران در نبرد آزادسازی موصل حضور نخواهد داشت

دوشنبه, 31ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

در حالیکه نیروهای کرد و عراقی برای حمله نهایی به موصل و آزادسازی این شهر از دست نیروهای داعش آماده می‌شوند، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که ایران در این عملیات بزرگ نقشی نخواهد داشت.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق، در گفت و گو با خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در عراق با اشاره به طرح ریزی برای عملیات مشترک نیروهای کرد و عراقی برای آزادسازی موصل گفت: «چنانکه با طرفین مربوط به این موضوع توافق کرده‌ایم، ایران در این عملیات حضور نخواهد داشت.»

طی ماههای گذشته، نیروهای نظامی ایران به طور آشکار در بسیج نیروهای شیعه عراقی و آماده‌سازی این نیروها برای حمله به نیروهای داعش در تکریت نقش داشتند.

مقامات ایران می‌گویند که نیروهای نظامی این کشور در پاسخ به درخواست کمک عراق و برای مشاوره و همکاری به عراق اعزام شده‌اند. پیش از آن نیز برخی از نیروهای کرد عراقی از کمک ایران به این نیروها برای مقابله با حملات داعش سخن گفته بودند.

آقای بارزانی البته در بخشی از سخنان خود گفت که ایران می‌تواند در مقام همسایه عراق به این کشور کمک کند اما باید نوعی توازن را با همسایگان خود حفظ کند.

حضور نظامی ایران و شبه‌نظامیان شیعه عراقی که مورد حمایت ایران هستند در عملیات آزادسازی تکریت اعتراضاتی را در عراق برانگیخت. گفته شد که برخی از نیروهای نظامی و شبه‌نظامی در نبرد تکریت دست به غارت و جنایت زده‌اند.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.