اخبار کارگری: مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران: تامین اجتماعی،اعتبار دفترچه‌های بیمه کارگران ساختمانی را تمدید نمی‌کند

یکشنبه, 6ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

kargaran-sakhtemani

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران: تامین اجتماعی،اعتبار دفترچه‌های بیمه کارگران ساختمانی را تمدید نمی‌کند

ایلنا: مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: امسال، تامین اجتماعی با بهانه تراشی‌های مختلف از تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه کارگران ساختمانی خودداری کرد.

به گزارش ایلنا، سید هادی ساداتی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۹۳ تا کنون، از بیمه کارگران ساختمانی و اعمال سهمیه ممانعت کرده است، افزود: در سال‌های گذشته بخشی از بیمه کارگران ساختمانی از طریق صدور پروانه ساختمانی تامین می‌شد.

وی، تصریح کرد: ناهماهنگی بین دو سازمان فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی باعث بوجود آمدن این مشکل شده است که منجر به بیمه نشدن کارگران ساختمانی شده است.
ساداتی به قطع شدن بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: امروز شاهد هستیم بیمه خبرنگاران که صدای رسای ملت هستند نیز کارگران ساختمانی قطع می‌شود و باید به شدت پیگیر این موضوع باشیم.

مسئول انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران تصریح کرد: طی سال گذشته با همکاری سازمان نظام مهندسی، بخش بازرسی اداره کار و سازمان فنی و حرفه‌ای، تا پایان سال بیش از ۵۷ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای ۷ هزار و ۴۰۰ کارگر ساختمانی برگزار شد و طبق آمار غیر رسمی باعث کاهش ۴۰ درصدی در حوارث حین کار شده است.

****
یک فعال صنفی کارگران بازنشسته: چراغ سبز دولت به اشتغال مجدد بازنشستگان با افزایش ناچیز مستمری‌ها

ایلنا: یک فعال حقوق صنفی جامعه کارگران بازنشسته می‌گوید هیات دولت بدون توجه به ماه ۹۶ قانون تامین اجتماعی مستمری کارگران بازنشسته در سال جاری را تعیین کرده و در این شرایط آنان را به اشتغال مجدد ترغیب کرده است.

«حسن ایزدان» در این باره به ایلنا گفت: نه افزایش ۱۷ درصدی مستمری حداقل بگیران و نه افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌های سایر سطوح هیچکدام با هزینه‌های زندگی جاری خانواده‌های بازنشسته همخوانی ندارد.

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران افزود: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی آمده است که میزان مستمری‌ها نباید از سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌ کارگران بازنشسته کمتر باشد.

وی افزود: دولت با این افزایش ناچیز مستمری‌ها برای ورود دوباره کارگران بازنشسته و از کارافتاده به بازار کار چراغ سبز نشان داده است.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: گویا هیات دولت فراموش کرده که مطابق قانون تامین اجتماعی فعالیت دوباره کارگر مستمری بگیر تخلف محسوب می‌شود.

ایزدان در توضیح ناکافی بودن سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌ کارگران بازنشسته گفت: اغلب کارگران بازنشسته و از کار افتاده بیشترین متقاضی خدمات درمانی هستند اما در عمل عرضه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به‌قدری محدود است که بیشتر خانواده‌های کارگران بازنشسته ناچار به استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل شده‌اند.

به باور این فعال صنفی از آنجا که مدیران دولتی سازمان تامین اجتماعی بار‌ها در افزایش مستمری‌های به واقعیت‌های زندگی خانواده کارگران بازنشسته بی‌توجه بودند جا دارد تا کانون‌های صنفی کارگران بازنشسته و یا خود مستمری‌بگیران از طریق مراجع قانونی خواستار احقاق حقوق صنفی خود شوند.

****

از سایت پیام
صدور حکم زندان علیه دو فعال کارگری

بنابر خبر دریافتی، طی روزهای اخیر، دستگاه قضایی رژیم در شهر “سنندج”، علیه دو فعال کارگری “فرزاد مرادیان و فردین میرکی” حکم زندان صادر کرد.

براساس حکم صادره، فرزاد مرادیان به دو سال زندان تعزیری و فردین میرکی به ۹ ماه زندان تعزیری محکوم شدند. برپایه این گزارش، فعالین کارگری دربند “آرام و فواد زندی، حامد محمودی نژاد، نظام صادقی و کورش بخشنده” کماکان در اداره اطلاعات رژیم تحت بازجویی می باشند و خانواده های آنان در نگرانی به سر می برند.

افزایش فارغ التحصیلان بیکار در ایران

رئیس مجلس رژیم ضمن بیان اینکه بیکاری و تورم دو مشکل عمده مردم ایران است، اذعان نمود که ۴۳ درصد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند.

این در حالی است که چندی پیش وزیر کار رژیم از اینکه ۴٣ درصد متقاضیان کار، هم اکنون فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و کشور با بحران بیکاری به معنای کامل روبرو است، سخن گفته بود. حسن روحانی رئیس جمهوری رژیم نیز از این موضوع به عنوان یک “معضل داخلی کشور” نام برده است.

****
فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناست اول ماه مه روز جهانی کارگر

پیش به سوی برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اول ماه مه، پیش به سوی اعتراضات متحدانه و سراسری

مراسم اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر، در حالی هر ساله در جای جای جهان از سوی میلیونها کارگر برگزار میشود که پس از گذشت بیش از ۳۶ سال از انقلاب آزادیخواهانه ۵۷، هنوز حکومت گران در ایران برگزاری آزادانه مراسم این روز را به رسمیت نمی شناسند و سالهاست با نزدیک شدن ۱۱ اردیبهشت، فعالین کارگری مورد تهدید قرار می گیرند و یا بدلیل برگزاری مراسم روز جهانی کارگر به زندان افکنده میشوند.

ترس و وحشت سرمایه داری حاکم بر ایران از برگزاری آزادانه مراسم روز جهانی کارگر، ترس آنان از قدرت متحدانه ما کارگران است. اینان نیک میدانند که قدرت متحد کننده این روز بزرگ میتواند نقطه اتکائی برای اعتراضات همبسته و سراسری ما کارگران جهت ایستادگی در مقابل غارت و چپاول دسترنج مان باشد، به همین دلیل نیز سعی در جلوگیری از شکل گیری برگزاری آزادانه مراسم اول ماه مه و تثبیت جایگاه آن در میان ما کارگران دارند.

اگر به ما کارگران اجازه ایجاد تشکیلات مستقل کارگری را نمیدهند، اگر برگزاری آزادانه مراسم روز جهانی کارگر ممنوع است، اگر ما را به جرم جمع آوری طومار چهل هزار نفری برای افزایش حداقل مزد به زندانهای طویل المدت محکوم میکنند، اگر راهپیمائی و تجمع هزاران نفره ما ممنوع است و اگر چنین کارهائی را در این مملکت جرمی امنیتی تلقی میکنند، همه و همه به این دلیل است که دولت و صاحبان سرمایه میدانند که این حرکتها، حرکتهایی متحد کننده است که میتوانند با متحد کردن ما کارگران، قدرت مان را برای دست یابی به حقوق انسانی مان صد چندان کنند و میدانند که متحد شدن ما کارگران در سراسر کشور به معنای پایان دادن به چپاول دولت و صاحبان سرمایه و به معنای به خطر افتادن سودهای نجومی شان از دسترنج ما کارگران است.

کارگران و یاران و همکاران در کارخانه ها و مراکز تولیدی سراسر کشور

برای پایان دادن به حداقل مزد خفت بار ۷۱۲ هزار تومانی، برای رهائی از فقر و فلاکت، برای برچیده شدن قراردادهای اسارت بار موقت و سفید امضا و برای پایان دادن به هر شکلی از بی حقوقی و ذلت و خواری باید متحد شد و باید با برگزاری آزادانه روز جهانی کارگر و تحمیل قاطعانه آن بر حکومتگران، آنرا به نقطه اتکائی برای متحد شدن در مقابله با ظلم و جور تبدیل نمود.
ما امسال در حالی به استقبال اول ماه مه میرویم که جنبش عظیم و یکپارچه ای از کارگران، معلمان، پرستاران و دیگر توده های زحمتکش مردم ایران بر سر معیشت و پایان دادن به فقر و فلاکت در حال شکل گیری است و روزی نیست که ما کارگران در جای جای کشور دست به دهها اعتصاب و اعتراض نزنیم.

بی تردید بدون به هم پیوستن این اعتراضات، بدون سراسری شدن آنها و بدون به هم پیوستن اعتراضات ما کارگران با معلمان و پرستاران و دیگر مردم زحمکش ایران، اعتراضات محلی و جداگانه ی ما نه تنها قادر به عقب راندن دولت و کارفرمایان برای دست یابی به یک زندگی شرافتمندانه و انسانی نخواهد شد بلکه همانگونه که تاکنون شاهد بوده ایم هر روزه با تصویب قوانین ضد کارگری، گسترش اخراج سازیها، تعویق دستمزدها، تحمیل حداقل مزد ناچیز و خفت بار، آزاد سازی قیمتها و محکوم کردن مان به زندان و شلاق، شرایط فلاکت بارتری را بر ما تحمیل خواهند کرد.

پس ما کارگران دست در دست هم، روز اول ماه مه به خیابانها خواهیم آمد و به هر نحو مقتضی که میتوانیم مراسم این روز را با خواست پایان دادن به فقر و فلاکت، افزایش حداقل مزد به ۳ میلیون تومان و پایان دادن به سرکوب و بی حقوقی برگزار خواهیم کرد و با ایستادگی قاطعانه در برابر هر گونه ممنوعیتی برای برگزاری مراسم اول ماه مه، برگزاری آزادانه آنرا بر حکومتگران تحمیل خواهیم نمود و این روز بزرگ و تاریخی را به نقطه اتکائی برای متحد شدن و اعتراضات سراسری تبدیل خواهیم کرد.

پیش به سوی برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اول ماه مه، پیش به سوی اعتراضات متحدانه و سراسری

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران، معلمان، پرستاران و عموم مردم زحمتکش و آزادیخواه ایران
زنده باد اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر
اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴

اطلاعیه شماره ۴۴ کمیته دفاع از فالین کارگری مهاباد
در محکومیت بازداشت حامد محمودی نژاد

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

در ادامه تهدید ، احضار و بازداشت کارگران و فعالین کارگری در شهر سنندج روز شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ حامد محمودی نژاد فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری زمانی‌ که برای خرید نان از منزل خارج شده بود با یک برخورد ضدّ انسانی‌ و ضدّ کارگری با ضرب و شتم شدید توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شد ، حامد محمودی نژاد یکی‌ از فعالین کارگری شهر سنندج است که تا امروز چندین بار توسط نیرو‌های امنیتی احضار و بازداشت شده است .

قابل ذکر است حامد محمودی نژاد کارگر جوشکار ساختمانی است و برای کار به همدان رفته و بعد از یک ماه کار وقتی‌ برای دیداری ۲ روزه با خانواده ‌اش به سنندج آمده بود که بازداشت شد.
کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکوم کردن بازداشت حامد محمودی نژاد خواستار آزادی تمامی‌ فعالین کارگری زندانی است .

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :
۰۹۱۸۲۸۴۲۴۵۱
komitedefaa@gmail.com
komitedefaa.blogspot.com
پنجم اردیبهشت ۱۳۹۴

****

بازهم وعده های توخالی :۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی در خراسان رضوی کماکان تعطیلند!

کارگران مخابرات روستایی در خراسان رضوی از عدم اجرای وعده ی شرکت مخابرات برای بازگشایی ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی در خراسان رضوی که قرار بود روز شنبه (۵ اردیبهشت) اجرایی شود، خبر دادند. به گفتهٔ کارگران، شرکت مخابرات بازگشایی مجدد ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی خراسان رضوی را منوط به بستن قرارداد با دفتر خدمات واسطه‌ای کرده است.
به گزارش ۵اردیبهشت ایلنا، علی رغم اینکه در جلسهٔ عصر چهارشنبه (دوم اردیبهشت) با توافق مجلس و شرکت مخابرات مقرر شد ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی در خراسان رضوی در روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه بازگشایی شوند؛ اما صبح امروز مجددا شرکت مخابرات از بازگشایی این مراکز ممانعت کرده است.

نزدیک به ۱۵۰۰ کارگر مخابرات روستایی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتهٔ گذشته در اعتراض به عدم اجرای ماده ۸۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در مقابل شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات تجمع کردند. به گفتهٔ کارگران این تجمع در ‌‌نهایت با وعدهٔ اجرای‌این ماده قانونی ظرف دو هفتهٔ آینده و بازگشایی ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی که به دلیل عدم بستن قرار داد با شرکت واسطه تعطیل شده بودند پایان یافت.

یکی از کارگران مخابرات روستایی خراسان رضوی در ارتباط با جزییات جلسه روز چهارشنبه به گفت: در جلسه‌ای که بین رییس کمیته ارتباطات مجلس و مدیرعامل مخابرات برگزار شد قرار بر این شد که ۷۰۰ شرکت مخابراتی در خراسان که حاضر به قبول انعقاد قرارداد با شرکت واسطه نشده‌اند روز شنبه بازگشایی شوند و حقوق فروردین به اضافه بیمه به آن‌ها پرداخت شود تا پس از دوهفته نسبت به اجرای قانون هم اقدامات لازم صورت گیرد.

این کارگر ادامه داد: علی رغم اینکه شرکت مخابرات وعدهٔ بازگشایی این مراکز را داده بود اما امروز صبح مجددا به ما اعلام کردند که بازشدن مراکز مخابرات منوط به انعقاد قرارداد با شرکت واسطهٔ مخابرات است.

کارگران می‌گویند، بستن قرارداد با شرکت واسطه‌ در حالیکه قانون، مخابرات را موظف به انعقاد قرارداد مستقیم با کارگرانش کرده غیرقانونی است و اجحاف در حق کارگران باسابقه است.

یکی از کارگران در ارتباط با این شرکت واسطه‌ای می‌گوید: شرکت مخابرات اول، یک شرکت واسطه‌ای است که نزدیک به دو سال از ثبت آن می‌گذرد. این شرکت به عنوان واسطه با شرکت مخابرات و طبق شنیده ها ۳۷ درصد از سهام آن متعلق به شرکت مخابرات تهران است.

این کارگر ادامه داد: حجم زیادی از قراردادهایی که باید به صورت مستقیم با شرکت مخابرات بسته شود در اختیار این شرکت واسطه است. اما عملا برای کارگران باسابقه بستن قرارداد با این شرکت تازه تاسیس گران تمام می‌شود زیرا به دلیل ماهیت شرکت‌های واسطه‌ای، احتمال اینکه کل سابقهٔ ۲۰ سالهٔ ما و تعهداتی که مخابرات در قبال ما دارد با بستن این قرارداد از بین برود، وجود دارد.

به گفتهٔ این کارگر، این شرکت واسطه‌ای در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین میزان پرداختی به کارگران، تبعیض آمیز و متفاوت از شرکت مخابرات عمل می کند.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز ۱۲ آذر ماه سال ۹۳ در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با موافقت ۱۱۹ نماینده، شرکت مخابرات ایران را مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار کرد. وزارت ارتباطات دستور اجرای ماده ۸۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را به شرکت مخابرات ایران داده است اما این شرکت به دلایلی نامعلوم از اجرای این ماده قانونی یاد شده سر باز می‌زند.

در حال حاضر بیش از ۷ هزار کارگر در نزدیک به ۹ هزار مرکز مخابرات روستایی در سراسر ایران مشغول به کارند که شمار زیادی از آن‌ها بیمه و قرارداد کار ندارند و گروه دیگری از این کارگران به صورت پیمانی در این مراکز کار می‌کنند.

ادامه بلاتکلیفی کارگران فولاد آذربایجان وعدم پرداخت مطالباتشان – زمزمه واگذاری مجدد کارخانه به بانک ملت

بنا به گزارش منابع محلی،کارخانه فولاد آذربایجان کماکان تعطیل است وکارگرانش دربلاتکلیفی بسر می برند و مطالباتشان هم تاکنون پرداخت نشده است.

همچنین زمزمه هایی از واگذاری مجدد کارخانه فولاد آذربایجان به بانک ملت شنیده می شود.
قراراستعصر روز شنبه ۵ اردیبهشت جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان میانه در محل سازمان خصوصی سازی برگزار ودراین باره تصمیم گیری کند.

خاطرنشان می شود،۵۷۰کارگر فولاد آذربایجان در پایان بهمن ماه سال گذشته در پی واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند.این کارگران در دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و پاداش و عیدی آن‌ها نیز به تعویق افتاده است.

۴۱واحد صنعتی مشکل دار با۴۵۹۵ کارگر در استان قزوین

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: یک واحد بحرانی، ۱۳ واحد تعطیل شده و ۲۷ واحد مشکل دار درجه یک تا سه شناسایی شدند که اشتغال چهار هزار و ۵۹۵ نفر از کارگران دچار مشکل شده است.

به گزارش ۵اردیبهشت مهر، حسین زکی زاده ظهر شنبه در سیزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری تشکیل شد اظهارداشت: واحدهای اقتصادی بحرانی و مشکل داربه واحدهای فعالی که به دلیل معوقات کارگری دارای اعتراضات و تجمعات کارگری خارج از کارخانه باشند اطلاق می شود که درسال گذشته یک واحد بحرانی با ۲۳۸ کارگر در استان شناسایی شد.

وی افزود: همچنین ۱۴ واحد صنعتی مشکل دار درجه یک با یک هزار و ۲۴ نفر نیرو، ۱۳ واحد مشکل دار درجه دو با دو هزار و ۹۶۳ نیر کارگر، ۱۳ واحد تعطیل شده با ۳۷۰ نفر کارگر بررسی شد.

زکی زاده بیان کرد: در مجموع تعداد واحدهای بحرانی، تعطیل شده و درجه یک و دو در استان ۴۱ واحد با چهار هزار و ۵۹۵ نیروی شاغل است که حدود ۸ واحد اضافه شده است.

وکلای شکات مرتضوی از حضور در دادگاه منع شدند

دادگاه سعید مرتضوی امروز شنبه پنجم اردیبهشت در حالی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری برگزار شده است که از حضور وکلای شکات در پرونده تامین اجتماعی در این دادگاه ممانعت شد.
به گزارش ۵اردیبهشت ایرنا ، مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای این پرونده در جمع خبرنگاران با تایید موضوع گفت: به رغم اینکه برای ما احضاریه از سوی دادگاه ارسال شده است اما ما را به این دادگاه راه ندادند.

وی با بیان اینکه در دادگاه امروز همچنین پرونده تامین اجتماعی نیز در حال رسیدگی است اظهار داشت: مجتبی نظری نماینده سازمان تامین اجتماعی به این جلسه دادگاه دعوت شدند اما از وکلای شکات کارگران کسی در جلسه حضور ندارد.

ترک همدانی ادامه داد : اگر نمی خواستند که ما در این جلسه دادگاه حضور داشته باشیم پس چرا دعوتنامه رسمی و احضاریه برای ما ارسال شده است.

ترک همدانی که وکیل شکات جمعی از کارگران پرونده تامین اجتماعی است پیشتر اظهار کرده بود که در این جلسه به پرونده تامین اجتماعی نیز رسیدگی می شود.

جلسه دادگاه سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی آغاز شده است.

قرار بوده دادگاه امروز در ارتباط با رای نقض شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است که در پرونده کهریزک، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دایم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی در خصوص مرتضوی را تایید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادرشده ایراد گرفت.

اتحادیه کارگران ترانسپورت سوئد،سازمان سراسری سندیکاهای کارگری سوئد و اتحادیه کمونال سوئد: زندانیان اتحادیه ای و سیاسی در ایران را آزاد کنید!

اعدام ها را متوقف کنید!

شرایط جسمی فعالین اتحادیه ای زندانی همچنان بحرانی است. بهنام ابراهیم زاده یک نمونه این شرایط است که ال.او و ترانسپورت در شش ماهه اخیر در اطلاعیه های متعددی آن را مورد توجه قرار داده اند. بهنام ابراهیم زاده در سال ۲۰۱۰ به ۵ سال زندان محکوم شد. .موقعی که دوران محکومیت بهنام رو به پایان بود او در ژانویه ۲۰۱۵ به اتهام تماس با گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران و در یک محاکمه فرمایشی (چند دقیقه ای) به نه سال و چهار ماه زندان دیگر محکوم شد. بهنام اخیرا به یک بند ویژه در زندان رجایی شهر منتقل شد. در این بند زندانیان به خواندن قرآن و اقامه نماز در پنج نوبت در روز مجبور میشوند. رحمان ابراهیم زاده، پدر بهنام، در یک نامه نگرانی شدید خود از وضعیت جسمانی بهنام در زندان جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرده و خواهان کمک و حمایت بین المللی شده است. سلامت و زندگی بهنام که در دوران زندان دچار بیماریهای گوناگونی شده و از امکان درمان محروم بوده، در خطر است.

ال.او و اتحادیه کارگری ترانسپورت با نگرانی شکار وحشیانه دگراندیشان و برخورد سیستم قضایی ایران در محاکمه و دادگاههای فرمایشی (چند دقیقه ای) را پیگیری میکنند. تعداد زیادی از فعالین اتحادیه ای و دیگر دگراندیشان به زندان های طویل المدت محکوم شده اند. طی ماههای اخیر تعداد زیادی از این زندانیان در حالی که دوران محکومیت شان رو به پایان بوده، با طولانی تر شدن احکام شان مواجه شده اند. این احکام در دادگاههایی سریع و اغلب بدون وکیل صادر شده اند. این عمل آشکارا عدم احترام رژیم و دستگاه قضایی به مبانی حقوق بشر را نشان میدهد.
در آستانه اول ماه مه ما از دولت، بویژه مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد، میخواهیم که بطور رسمی زیرپا گذاشتن حقوق بشر در ایران را مورد توجه قرار داده و از طریق اروپای واحد و سازمان ملل توجه افکار عمومی بین المللی را علیه رفتار رژیم ایران با فعالین اتحادیه ای و دگراندیشان جلب کند.

ال.او و اتحادیه کارگران ترانسپورت می خواهند:

• توقف همه اعدام ها

• آزادی همه زندانیان اتحادیه ای و سیاسی

• توقف رفتار وحشیانه با دگراندیشان در ایران

• تشکیل یک کمیته حقیقت یاب که شرایط زندانیان اتحادیه ای و سیاسی در ایران و موارد مرگهای قبلی در زندان ها را مورد بررسی قرار دهد.
۲۵ آوریل ۲۰۱۵

اتحادیه کارگران ترانسپورت سوئد
سازمان سراسری سندیکاهای کارگری سوئد
اتحادیه کمونال سوئد
پنجم اردیبهشت ماه۱۳۹۴
akhbarkargari2468@gmail.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.