ضیاء مصباح: اظهار فضل سرهنگی مآبانه

پنجشنبه, 21ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

zia-mesbah
در دیدار ۲۰ / ۳ / ۹۴ شهردار با جمعی از دانش اموختگان دانشگاه تهران، ایشان به عملکرد دولت همزمان با پایان دومین سال حضور تیم تدبیر و امید در مسند قوه مجریه پرداخته و نقدی بر اوضاع و احوال، در این رابطه داشته اند.

ارتباط بین کوشش در مسیر حل و فصل ماجراهای هسته ای که بنظر بسیاری از دلسوزان اگاه، نابود کننده ارزش های اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و ….شده و موضوع انتخابات، انهم بزعم سخنرانی که بایستی از ویژگیهای یک فرهیخته، دنیا دیده، صاحب تفکر اصولی و… بر خوردار باشد …..جای تحیر و تاسف عمیق است.

استدلالی بدینگونه از سوی دلواپسان به کرات مطرح و بر بنیادی سست استوار است که از فرصت طلبی های رایج نشات میگیرد، که در ان وادی بسیار گفته، نوشته و خوانده ایم.

هدف اصلی که با توجه به نحوه استدلال این مسیول تنظیم شده میتواند، مبین نا اگاهی یا فرصت طلبی برامده از افکار توده گرایانه (پوپولیستی) شهردار شهرمان باشد. ….

او گستاخانه چنین میگوید :گره زدن همه امور کشور به راضی کردن بیگانگان جز سر افکندگی نتیجه ای برای دولت ملی دکتر مصدق نداشت..!!!!!.. اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیاتی شده بود و نگاه به خارج از مرزها !!!!!! ، در کشورحاکم نمیشد، ریزش نیروهای اجتماعی به ان حد نمیرسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود و….. ضمنا اشاره کرده اند که: ظاهرا اهداف دولت از دستیابی به توافق (هسته ای) پیروزی در انتخابات است و….

خوانندگان محترم بخوبی میدانند که:همت و فداکاری مصدق الگوی استقلال خواهی، و بنوعی بنیان گذاری کشور های غیر متعهد بود.

بقول چرچیل (نخست وزیر وقت انگلیس) او تنها فردی بود که با کله طاس و نوک قلم توانست استعمار انگلستان را بزانو در بیاورد و ضرورت ملی شدن صنایع کشورهای در حال توسعه را مطرح سازد.

چنین نحوه بیان و استدلالی در حدی نیست که گوینده را مورد خطاب قرار داد، بلکه فرصتی است تا جامعه هشیار، صبور و از همه مهمتر اگاه ایرانی در مقابل چنین نا بخردی ها، یک صدا و هماهنگ مطر ح سازندکه:

وجود مصدق برای مردم ایران یک معنی بیشتر نداشت و ان بر گرداندن حق حاکمیت ملی به انان بود… و این واقعیت محض و مورد تایید همه جهانیان، چگونه و با چه اهدافی وارونه جلوه داده میشود ….. که بر دامن کبریاش ننشیند گرد

او در زمانی حرف از ملی کردن صنعت نفت ایران زد و در برابر استعمار ایستاد که امید و اعتماد بنفس بمدت ۲ قرن در ایران گم شده بود….

شهردار و همفکران ایشان با این نگرش که بنظر عمدی میرسد، و دعوا بر سر لحاف ملاست !!

لازم است پاسخ این سوال را بدهند :

چه چیری پس از گذشت بیش از ۶۰ سال نام او را با همه ممانعت و مخالفت ها، کماکان زنده نگه داشته است که در هر فرصت و بهانه ای گستاخانه به منزلت، اندیشمندی فداکاری بی نظیر او … جسارت ورزیده و خلاف واقعیت ها و حقیقت پرگویی میکنید.؟! انهم در محضر انان که امید است با کوشش خود و بدون رانت از این مرکز علمی معتبر فارغ التحصیل شده باشند…..

مصدق در عین توجه به عدالت اجتماعی و راه اندازی نظام تامین اجتماعی…به دمکراسی معتقد و پای بند بود و همه اقدامات او برای رسیدن به جامعه مدنی واقعی بود که، در انصورت عرصه بر بسیاری و کماکان، تنگ و محدود میشد …..


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.