علی شریعتی زندانی شد

پنجشنبه, 26ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

ebrahim nabaviابراهیم نبوی
e.nabavi(at)roozonline.com

وقتی کسی ۱۲ سال زندان می گیرد، مطمئنا یک جرمی مرتکب شده است، این بدیهی است، چون تجربه نشان می دهد که فقط افرادی بدون انجام جرم زندانی می شوند که حداکثر پنج سال زندان بگیرند، یعنی من تا حالا کسی را ندیدم که بیگناه باشد و بیش از پنج سال زندان گرفته باشد، کما اینکه هر بیگناهی هم دیدم معمولا به پنج سال زندان محکوم شده. ولی در مورد آقای علی شریعتی، منظورم آن آقای دکتری که عامل خیلی از مشکلات مملکت بود نیست، یک علی شریعتی دیگر که گفته شده به دوازده سال زندان محکوم شده. در واقع براساس اطلاعاتی که دارم، نمی شود آدمی دوازده سال زندان بگیرد و بیگناه باشد، ولی این یکی به نظرم استثناست.

مثلا این آقای شریعتی به تبلیغ علیه نظام متهم شده. مثلا چی؟ به نظر شما چه چیزهایی تبلیغ علیه نظام است؟ آیا اینکه بگوئیم نظام جمهوری اسلامی توسط یک مشت دزد و خائن و جاسوس اداره می شود این تبلیغ علیه نظام است؟ مطمئنا این طور نیست. وقتی از ده رئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی( بازرگان/ رجایی/ بنی صدر/ باهنر/ خامنه ای/ هاشمی/ خاتمی/ احمدی نژاد/ روحانی/ میرحسین موسوی )، حداقل هفت تای شان( بیش از هشتاد درصد از نظر زمانی) متهم به خیانت و جاسوسی و ضدانقلاب بودن و وابستگی به اجانب هستند، و وقتی تقریبا ده مقام اصلی دولت قبلی متهم به فساد مالی هستند و چند نفرشان توی زندان هستند، طبیعتا این نظام نه از نظر مردم بلکه از نظر خود نظام دزد، خائن و جاسوس است. یا فرض کنید کسی به این نظام بگوید فاسد، آیا این توهین است؟ مگر نه اینکه بیش از هفتاد درصد روسای جمهور و وزرای دولت و وکلای مجلس از نظر قوه قضائیه متهم به فساد دولتی هستند؟ آیا اگر بگوئیم جمهوری اسلامی توسط یک مشت منحرف و بی دین و بی اخلاق اداره می شود، آیا این تبلیغ علیه نظام است؟ مطمئنا نیست، چون قوه قضائیه این نظام خودش آن را به همه این چیزها متهم کرده است. آیا اگر بگوئیم که نظام جمهوری اسلامی توسط گروهی جاسوس وابسته اداره می شود، تبلیغ علیه نظام کردیم؟ مطمئنا نکردیم. اصلا شما همین الآن اگر به نفع دولت جمهوری اسلامی و برای تبلیغ به نفع دولت کاری بکنید خودتان متهم می شوید و تحت تعقیب قرار می گیرید، پس اصلا چه معنی دارد که کسی را به اتهام تبلیغ علیه نظام متهم کنند.

یا مثلا توهین به رهبری، اصلا مگر می شود یک انسان در هر موقعیتی درباره رهبری حرف بزند و به او توهین نکند؟ فرض کنید که شما بگوئید رهبر دیکتاتور است، این که جرم نیست، این عین واقعیت است. مثلا شما بگوئید همه کارهای کشور زیر نظر رهبر است، خوب این می شود دیکتاتوری، خب، این توهین است؟ یا مثلا شما بگوئید رهبری اشتباه کرده یا خیانت کرده، آیا این اهانت است؟ مطمئنا نیست، مثلا می دانیم که احمدی نژاد دزدی کرده و کابینه اش دزدی کرده، و می دانیم که تنها عاملی که او برسر کار باقی مانده حمایت رهبری بوده و تنها کسی که باعث شده مجلس به دزدی های او رسیدگی نکند، رهبری بوده. یا مثلا سر همین توافقنامه وین، یک عده به هیات مذاکره می گویند خائن، مثلا شریعتمداری و کوچک زاده، در واقع این افراد به رهبر می گویند خائن، چون هیچی نباشد، کل مذاکرات زیر نظر رهبری بوده. آن هم که دیگر حرف ندارد.

یا مثلا توهین به رئیس جمهور کجایش جرم است. آقای علی شریعتی به احمدی نژاد توهین کرده. چی گفته: دزد؟ خائن؟ فاسد؟ دروغگو؟ کدامش دروغ است و کدام یکی توسط خود حکومت عینا تکرار نشده؟ پس اصلا این یکی هم موضوعیت ندارد، می ماند یک جرم آن هم نگهداری ماهواره، که هفتاد درصد مردم چنین جرمی را می کنند، چطور می شود کاری را هفتاد درصد مردم بکنند و آن کار جرم باشد؟

مشخصات متوسط ایرانیان

یک، هر ایرانی حداقل یک ربع توده ای و نیم ساعت اصلاح طلب بوده است و یک عمر فکر می کند اینها بروند، هر خری می خواهد بیاید.

دو، همه ایرانی ها ادعا می کنند وقتی شاپور بختیار نخست وزیر شد، خوشحال شدند، و طرفدارش بودند، ولی نمی دانم چرا هیچ ایرانی از او دفاع نکرد.

سه، همه ایرانی ها معتقدند تا وقتی بقیه ایرانی ها اصلاح نشوند هیچ چیز درست نمی شود، ولی چون خودشان هیچ عیبی ندارند، لازم نمی بینند که تغییری در خودشان بدهند.

چهار، همه ایرانی ها قرار بوده کارگردان بزرگی بشوند، ولی دولت همه امکانات را داده بود به مخملباف، به همین دلیل هم آنها راننده تاکسی شده اند.

پنج، شغل بسیاری از خانمهای ایرانی خرید کردن است، تفاوت شان هم این است که اپوزیسیون خارج از کشورشان از کاسکو خرید می کند، سلطنت طلب ها مارک می خرند، چپ های تبعیدی از آلدی خرید می کنند، ایرانی های مرفه بی درد از دوبی خرید می کنند، ایرانی های پابرهنه از تاناکورا.

شش، هر ایرانی یک دفتر شعر دارد که اصرار دارد حتما همه اشعارش را برای خانواده و دوستان بخواند.

هفت: هر ایرانی یک بار داستان زندگی اش را نوشته، چون عجیب ترین زندگی است که بشر تجربه کرده و اگر آن کتاب منتشر شود، بزرگترین جایزه ادبی تاریخ را می گیرد.

هشت، هر ایرانی در همه چیز به اندازه چیزهای دیگر تخصص دارد و می تواند نظر بدهد، از وضعیت خاورمیانه تا غنی سازی اورانیوم، تا فیزیک، اقتصاد، هنر، موسیقی و چیزهای دیگر.

نه، هر ایرانی پدربزرگش مالک شهرستانشان بوده و یک نوکری داشته که همین آیت الله مشکینی پسر همان نوکر بوده و بچه ها دهشاهی که به او می دادند نیم ساعت روضه می خوانده.

ده، هر ایرانی جوانی اش تلف شده است، حتی اگر در تمام دوره جوانی پول بابا را گرفته باشد و شغلش اداره کاباره های لاس وگاس بوده باشد.

دانلد ترامپ می میرد، سازش نمی پذیرد

دانلد ترامپ نابغه نارنجی جمهوریخواه آمریکایی دیروز درباره مسائل مهم آمریکا و رقابت های انتخابات آمریکا سخن گفت، فرازهایی از نظرات دونالد ترامپ را می خوانیم:

چین: “ما چین را درست کردیم، ولی حالا هر جا می رویم، چینی ها وجود دارند، نه فقط در چین.”

مگین کلی: “همه زنها خوک های چاق، سگ، آدمهای کثیف و حیوانات نفرت انگیز نیستند، فقط رزی دانل اینطوری است.”

موهای نارنجی: “قسم می خورم موهایم طبیعی است، اگر کسی شک دارد من نمی توانم چیزی را ثابت کنم، بخصوص وقتی نمی خواهم.”

توافق با ایران: “این توافق احمقانه بد بد بد است، به زیان آمریکایی ها و اسرائیلی هاست، بدترین توافقی است که من دیدم، البته من توافق دیگری ندیدم، ولی باید همین طور باشد.”

دبیرستان: “درست است که من وقتی سیزده ساله بودم، از دبیرستانم اخراج شده بودم، ولی پدرم در این مورد چیزی به من نگفت، پس بهتر است به این حرفها گوش نکنید.”

زمین گلف: “اوباما بهتر است از ریاست جمهوری کنار بکشد، در عوض اجازه دارد تا آخر عمرش در زمین های گلف بازی کند”

رهبران آمریکا: “رهبران آمریکا یک مشت کودن هستند، من می خواهم این را به مردم نشان بدهم. خب، من محبوبیت دارم و می توانم جزو رهبران آمریکا باشم.”

داعش: “من به داعش حمله زمینی خواهم کرد، مثل پرل هاربور و آنها را یکی یکی از بین خواهم برد، البته ممکن است طول بکشند، چون یکی یکی از بین بردن زمان می برد، ولی ما زمان کافی در اختیار خواهیم داشت، چون غنی سازی ایران هم متوقف خواهد شد.”

جنگ با ایران: “ما باید یک ارتش قوی داشته باشیم، چون اگر ایران بر خاورمیانه مسلط می شود، نیاز به ارتش قوی تری خواهد بود، پس بهتر است به فکر یک ارتش قوی تر باشیم.”

بمب هسته ای: “ایرانی ها قسمت هایی از دنیا را خواهند گرفت که هیچکس فکرش را هم نمی تواند بکند، من هم همینطور، و آنها از بمب های هسته ای شان برای هولوکاست هسته ای استفاده خواهند کرد، ولی اسرائیل خودش قربانی هولوکاست بوده، اگرچه بمب هسته ای داشته باشد، رهبران احمق آمریکا فرق این دو تا را نمی فهمند، ولی من فرق می کنم.”

جیسون رضائیان: “این توافق یک چیز فاجعه بار و ناقص است، ما هیچ چیزی در این توافق به دست نیاوردیم، حتی چهار نفر از آمریکایی ها را هم پس نگرفتیم، در عوض آنها دانشمند هسته ای شان را از ما پس گرفتند و زندانی کردند، مثل گداهایی که یک روز دستشان را دراز می کنند و هیچ خبرنگاری را توی دستشان نمی گذارند، در حالی که من یک میلیارد پول برای انتخابات از جیب خودم خرج می کنم و دستم را دراز نمی کنم. می گذارم توی جیبم، این فرق من و آنهاست.”

قاسم سلیمانی: “مجری سی ان ان به من گفت سلیمانی مجری سپاه قدس است، من زنش را دیدم، همان هایی هستند که کردها را با گاز شیمیایی کشتند و قبل از انقلاب ایران هم مستشاران ما را در ایران ترور کردند، ما این همه به آنها کمک کردیم.”

بهترین رئیس جمهور: “من بهترین رئیس جمهوری خواهم بود که خدا تاکنون آفریده است. همانطوری که بهترین مشاور مایک تایسون بودم که خدا آفریده بود.”

همسران سابق: “من از ایوانا همسر اولم که چک بود و مارلا که آمریکایی بود جدا شدم و با ملانیا که اهل اسلوونی بود ازدواج کردم، پس مشکلی با خاورمیانه ندارم، ولی چطور می شود که با زنی زندگی کرد که دائم می خواهد با شوهرش رقابت کند؟ من از آن دو تا جدا شدم، آنها با دو نفر دیگر ازدواج کردند که حالا با آن دو نفر رقابت می کنند، حالا هم هر کاری دوست داشته باشم می کنم، من خیلی دوست دارم کاری که می خواهم انجام بدهم، نه کاری که زنم دوست دارد.”

مذهب: “من یک مسیحی پروتستان هستم، هم من ارتباط خوبی با کلیسا دارم، هم کلیسا ارتباط خوبی با من دارد، به نظر من دین چیز شگفت انگیزی است، مثل سیاست است، سی سال هم بگذرد هیچ چیز از آن نمی فهمید، و من عاشق همین هستم، دخترم هم رفت و یهودی شد، مثل خیلی از دخترهای یهودی که به نظر من این دخترها خیلی با کیم کارداشیان فرق دارند.”

سقط جنین: “یک ارتش قوی خیلی بهتر از سقط جنین است، به نظر من آمریکای آینده به این موضوع نیاز دارد، حتی اگر وضع خاورمیانه خیلی هم بدتر از این باشد.”

زندانیان آمریکایی در ایران: “اگر رئیس جمهور آمریکا شوم، قبل از اینکه وارد کاخ سفید بشوم، حتما این زندانیان آمریکایی را آزاد خواهم کرد، چون ایرانی ها من را می شناسند، آنها سالها رئیس جمهوری به نام احمدی نژاد داشتند که می توانند با آن تجربه بفهمند من چه بلایی سرشان خواهم آورد، پس خودشان آن زندانیان را آزاد خواهند کرد، اگر هم آزادشان نکردند، من می توانم دم در کاخ سفید منتظر بمانم. این آن چیزی است که لازم است بدانید، حالا چه فرقی می کند موهای من نارنجی باشد، یا بلوند.”

سیاست خارجی: “لازم نیست به کسی ثابت کنم که سیاست خارجی آمریکا را چه خواهم کرد، در مورد خاورمیانه هم مهم نیست چند کشور در آنجا باشد، من همه را خواهم شناخت، حالا ممکن است تا آن موقع بعضی کشورها از بین رفته باشد، یا کشورهای جدیدی ایجاد شده باشد، مثل این می ماند که شما قبل از رفتن به رستوران غذایت را انتخاب کنی، چه فایده ای دارد، وقتش که برسد، همه می فهمند من چه خواهم کرد.”

و این هم یک چیزی شبیه شعر، ای خدای مهربان!

واقعا به این نتیجه می رسیم که خدا بزرگ است

خدا مهربان است

خدا عادل است

خداوند عالم است

خداوند زیباست

و به همین دلیل است که سراغ ما نمی آید.

از: روز آنلاین


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.