اوباما به طور تلویحی از شعار مرگ بر آمریکا در ایران، انتقاد کرد

دوشنبه, 6ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به طور تلویحی از شعار مرگ بر آمریکا در ایران انتقاد کرده و گفته “سردادن مرگ بر آمریکا [برای کسی] شغل ایجاد نمی کند و برای ایران امنیت بیشتری به همراه نمی آورد.” او گفت اگر ایران راه دیگری را انتخاب کند، از مزایای آن هم بهره مند خواهد شد.

کمتر از دو هفته پیش حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفته بود که شعار “مرگ بر آمریکا” که در ایران سر داده می‌شود، علیه مردم آمریکا نیست.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز ششم مهرماه (۲۸ سپتامبر) به توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵ که اوایل تابستان به دست آمد اشاره کرد و گفت این توافق نمونه ای از قدرت دیپلماسی است.

در زمان سخنرانی آقای اوباما، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در جایگاه این کشور در صحن مجمع عمومی حضور داشت.
آقای اوباما امروز به ضرورت چندجانبه گرایی و همکاری بین المللی برای حل مسائل مختلف جهانی اشاره کرد و گفت که کشورش قادر نیست به تنهایی همه مشکلات موجود را حل و فصل کند.

او گفت آمریکا حاضر است با هر کشوری، از جمله ایران و روسیه همکاری کند تا بحران سوریه را حل کند، اما وضعیت نمی تواند به پیش از جنگ باز گردد. آقای اوباما پس از رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر بریتانیا، سومین رهبر غربی است که طی دو روز اخیر ایران را به همکاری برای حل و فصل بحران سوریه دعوت کرده است.

آقای اوباما گفت که بحران سوریه زمانی آغاز شد که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور با اعتراضات مسالمت آمیز مردم با خشونت برخورد کرد و آقای اسد نمی تواند انتظار داشته باشد که اوضاع به قبل از این خشونت ها باز گردد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.