سه عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

دوشنبه, 18ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۱۸ آبان از کشته شدن سه نیروی نظامی دیگر ایرانی که از آنها با عنوان «مستشاری» یاد کرده‌اند در درگیری‌های اخیر سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این سه تن، «حجت‌الاسلام علی تمام‌زاده» با نام جهادی «شیخ ابوهادی»، «سید اسماعیل سیرت‌نیا»، و «سید میلاد مصطفوی» هستند که به گفته این خبرگزاری، «برای ماموریت مستشاری» در سوریه حاضر شدند «و در حین انجام این ماموریت، به جهت حضور در صحنه درگیری نیروهای سوری» با گروه‌های مخالف بشار اسد کشته شدند.

سایت امنیتی «مشرق‌نیوز» نیز از کشته شدن سه تن از اعضای بسیج سپاه پاسداران گزارش می‌دهد اما نام این سه تن را «حجت‌الاسلام علی تمام‌زاده»، «سید اسماعیل سیرت‌نیا»، و «میثم مدواری» ذکر می‌کند.

به نوشته این گزارش، آنها جزئی از یگان‌های موسوم به «یگان‌های مدافع حرم» بوده‌اند که طی «عملیات محرم» کشته شده‌اند.

مشرق‌نیوز می‌نویسد که با کشته شدن این سه تن، شمار کشته‌شدگان ایرانی این عملیات، از مرز ۴۵ نفر گذشته‌ است.

بنا بر گزارش‌ها، «علی تمام‌زاده»، اهل کرج، روز جمعه ۱۵ آبان‌ماه در جریان عملیات محرم به دست نیروهای «حکومت اسلامی» (داعش) کشته شده‌است.

«سید اسماعیل سیرت‌نیا»، اهل گیلان و از نیروهای سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ نیز طی عملیاتی در سوریه به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش کشته شده‌است.

«سید میلاد مصطفوی»، از بسیجیان گردان ۱۶۵ امام حسین و اهل شهرستان بهار استان همدان، در جریان عملیات محرم و در محور حلب جان باخته است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نیروی نظامی برای شرکت در جنگ به سوریه نفرستاده و اعضای سپاه پاسداران یا بسیج که در آن کشور هستند تنها نقش مستشار نظامی را دارند.

روز یک‌شنبه نیز اعلام شده‌بود که با کشته شدن یک سرگرد سپاه پاسداران و یک فرمانده بسیج، تعداد نیروهای ایرانی کشته شده در سوریه در عملیات جدید علیه مخالفان بشار اسد با نام «عملیات محرم»، دست‌کم به ۴۲ نفر رسیده‌بود.

خبرگزاری فارس روز ۱۷ آبان خبر داد که سرگرد موسی جمشیدیان، از نیروهای لشکر ۸ نجف اشرف سپاه پاسداران، در درگیری‌های سوریه کشته شده‌است.

بر پایه این گزارش همچنین محمد حسین محمد خانی روز شنبه در سوریه کشته شده‌است؛ وب‌سایت‌های خبری از آقای محمد خانی به عنوان مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد نام برده‌اند.

«عملیات محرم» عملیاتی است که از ابتدای ماه محرم و با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، توسط ارتش سوریه و واحدهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای بازپس‌گیری شهر حلب در سوریه آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها، محمدحسین عزیزآبادی، امیر حسین هیودی، حسین جمالی، عزت الله سلیمانی، اسماعیل زاهدپور، محسن فانوسی، قدیر سرلک، روح‌الله قربانی، مسلم نصر، خانعلی یوسفی، مسلم خیزآب، مهدی علیدوست، عبدالله باقری، میلاد مصطفوی، سجاد طاهرنیا، روح‌الله عمادی، امین کریمی، محمدعلی حسینی، احمد استحکامی، نادر حمید دیلمی، مجید صانعی موفق، مجتبی کرمی و رضا دامرودی از جمله افرادی هستند که طی این عملیات جان باخته‌اند.

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، دلیل افزایش تلفات نیروهای ایرانی در سوریه را افزایش «کمی و کیفی» نظامیان ایرانی در این کشور ذکر کرده بود.

علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران، روز شنبه گفت که حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه «با هدف شرکت در جنگ نیست».

وی افزوده بود: «اگر عراق و یمن و دیگر کشورهای همسایه از هم بپاشند بر سر مرزهای ایران چه خواهد آمد اینجاست که حضور ایران به منظور مشاوره در کشورهایی همچون سوریه و عراق لازم و ضروری است».

پیش از این رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از حضور حدود دو هزار نیروی ایرانی در کنار ارتش سوریه و متحدان بشار اسد، از جمله اعضای حزب‌الله لبنان خبر داده‌است.

روز جمعه اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه، دلیل «نفوذ» ایران را به خاطر حضور نیروهای ایرانی در میدان نبردهای زمینی ارزیابی کرد.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.