واکنش محمد هاشمی به حمله رسالت به اکبر هاشمی رفسنجانی: از سرنوشت گروه فرقان عبرت بگیرید!

پنجشنبه, 26ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

رسالت: ممکن است هاشمی رفسنجانی به سرنوشت منتظری دچار شود

جمهوری اسلامی نوشته است که «دلسوزان انقلاب نگران هستند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرنوشتی همانند سرنوشت حسینعلی منتظری پیدا کند.»

به گزارش سحام، انبارلویی با انتقاد از طرح بحث «نظارت مجلس خبرگان بر نهادهای زیر نظر رهبری» در مصاحبه اخیر هاشمی رفسنجانی با خبرگزاری ایلنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ارتباط با بیگانگان متهم کرد و نوشت: «طی سه دهه گذشته، نظام توسط برخی که سر در آخور دشمنان نظام داشتند شاهد تندروی و افراطی‌گری بوده است. آشوب و فتنه لیبرال‌ها در اتحادی نامقدس با منافقین، کمونیست‌ها و ملی‌گراها منجر به شهادت ۱۷ هزار نفر از شهروندان ایرانی شد که فجایع هفتم تیر و هشتم شهریور سال ۶۰ از آن جمله بود. همین جماعت با پوست‌اندازی در ۱۸ تیر ۷۸ زیر چتر تجدیدنظرطلبان به اصطلاح اصلاح‌طلب آشوب به پا کردند. ده‌سال بعد در فتنه ۸۸ این تندروی و افراطی‌گری به بلوغ خود رسید و رسماً و بی‌پرده‌پوشی، سرویس‌های امنیتی سیا، موساد و ام آی ۶ پشت سر آن قرار گرفتند.در این فتنه همسر آقای هاشمی صبح روز انتخابات فرمان شورش خیابانی صادر کرد. دختر وی دست در دست منافقین و بهائی‌ها که به دوستی با آن‌ها افتخار می‌کند، آتش‌بیار معرکه‌های خیابانی علیه نظام بود. اهل فتنه با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به هیئت‌های عزاداری در روز عاشورای ۸۸، با وقاحت تمام اوج تندروی و افراطی‌گری را به نمایش گذاشتند.»

سرمقاله نویس روزنامه رسالت و یکی از منتقدان هاشمی رفسنجانی سپس با طرح سوالاتی که آن‌ها را «سوالات بی پاسخ» خوانده، نوشته است: «آقای هاشمی در وسط این آشوب و فتنه کجا بود؟ چه می‌کرد؟ تعریف وی از تندروی و افراطی‌گری در فتنه ۸۸ چه بود؟ نسبت او با این فتنه چه بود؟ فعل و قول برخی از فرزندان و بیت او مصداق تندروی و افراطی‌گری است که هیچگاه متاسفانه راجع به آن موضع نگرفته و مرز خود را با آن مشخص نکرده است.»

انبارلویی در بخش دیگری از یادداشت خود ضمن ناراحتی از «صدای کلاغ خواندن سر و صدای تندروها» نوشته است که «این ابهام و ایهام باعث شده خدمات وی به انقلاب هم زیر سئوال رود و دلسوزان انقلاب نگران شوند که او سرنوشتی همانند سرنوشت منتظری پیدا کند. علت اقبال رسانه‌های دشمن از این نوع مصاحبه‌ها هم این نگرانی را تشدید می‌کند.»

وی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کشور را «مشکلات اقتصادی» دانسته است. هم‌چنین وی معتقد است که «نظام و دولت باید تکلیف اجرای برجام و بد عهدی‌های آمریکا را روشن و به طور جدی از منافع و مصالح ملی دفاع کند.»

به اعتقاد انبارلویی «نظام باید مراقب نفوذ دشمن باشد تا از یک سوراخ ده بار گزیده نشود»

گفتنی است مرحوم آیت‌الله حسینعلی منتظری از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ قائم مقام رهبر جمهوری اسلامی بود، وی به دلیل انتقاد از سیاست‌های آیت‌الله خمینی در برخورد با مخالفان حکومت، از این مقام خلع شد.

این روحانی بلندپایه به دلیل انتقادهای خود به «دانش اندک» علی خامنه‌ای در دروس حوزه‌های علمیه و در اختیار نداشتن «علم کافی» برای رهبری، به حصر خانگی محکوم شد و تا پایان عمر نیز تحت نظارت نهادهای امنیتی ایران قرار داشت.

موضوع «حصر» یا «ترور» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از کودتای انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

یک منبع مطلع در این‌باره به خبرنگار «سحام» می‌گوید: «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در سال ۸۸ به دلیل اتخاذ مواضع هاشمی رفسنجانی در همراهی با مردم، قصد بازداشت تمامی اعضای خانواده و نوه‌های وی را داشته است و تا دو هفته، گروه‌های تعقیب و مراقبت این سازمان، آنان را زیر نظر داشته‌اند تا هر زمان دستور حصر هاشمی رفسنجانی از سوی علی خامنه‌ای رسید، در یک روز تمامی اعضای خانواده وی را بازداشت کنند، اما به دلیل هزینه سنگین این اقدام، علی خامنه‌ای از انجام آن صرف‌نظر کرد، به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های اصلی سپاه پاسداران در دو انتخابات حساس پیش رو، در دستور کار قرار دادن حصر ایت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط سپاه پاسداران باشد.»

***
واکنش هاشمی به سرمقاله رسالت: از سرنوشت گروه فرقان عبرت بگیرید!

محمد هاشمی، برادر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال سردبیر روزنامه رسالت که پرسیده بود: «آیا سرنوشت آقای هاشمی مثل منتظری است؟» به انبارلویی هشدار داد: از سرنوشت گروه فرقان عبرت بگیرید!

به گزارش کلمه، روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با اشاره به حصر آیت‌الله العظمی منتظری، هاشمی رفسنجانی را تهدید به خاطر سخنانش به حصر خانگی کرده است.

در متن این پاسخ کوتاه آمده است: در پاسخ به سوال آقای انبارلوئی که پرسیده اند: آیا سرنوشت آقای هاشمی مثل منتظری است؟ فقط به کلامی از امام راحل بسنده می کنم که وقتی گروه کوردل فرقان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را هدف گلوله کینه و خشم خود قرار دادند، در واکنش به این اقدام رذیلانه منافقانه کوردلان جاهل فرمودند: “بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است”.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمد هاشمی در ادامه نوشته است: امروز ۳۶ سال از کلام گهربار امام راحل می گذرد و بدخواهان همچنان بدنبال ترور شخص یا شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند و ایشان همچنان همانند گوهری تابناک بر تارک نظام و انقلاب اسلامی می درخشد و تعداد کثیری از بدخواهان ایشان رسوا شده و بخاک سیاه نشسته اند و سرنوشت کینه توزان امروزی نیز غیر از آن نخواهد بود. وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ.

گفت‌وگوی اخیر هاشمی رفسنجانی در خصوص ضرورت نظارت بر رهبری و نهادهای تحت نظر ایشان، واکنش‌های تندی از سوی اقتدارگرایان در پی داشته است و پس از آنکه رییس قوه قضاییه منکر هر گونه نظارتی بر رهبری در قانون اساسی شد، روزنامه رسالت با تایید گفته های صادق لاریجانی، آن سخنان را “مشفقانه” خواند و مدعی شد: چنین ماموریتی در قانون اساسی برای خبرگان تعریف نشده است!

سردبیر روزنامه رسالت که گویی در تحلیل چرایی حوادث سیاسی دچار اختلال شده است، فجایع هفتم تیر و شهریور شصت و هجده تیر و بیست و دو خرداد ۸۸ را با هم مربوط می داند و همه را کار موساد و سیا و ام آی ۶ و … می شمارد و نمی گوید چگونه می شود که منافع همه سرویس های جاسوسی دنیا در یک جا با هم گره می خورد و چگونه می شود حق طلبی دانشجویان و مردم در تعیین حق سرنوشت شان را با اعمال تروریستی و بمب گذاری های اول انقلاب مقایسه کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.