رییس قوه قضاییه خطاب به سوریه: از تجربیات قضایی ما استفاده کنید

شنبه, 28ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

آملی لاریجانی در دیدار با رییس مجلس سوریه از وی خواست تا میان دو کشور ایران و سوریه «تعامل قضایی» ایجاد شود و دو کشور بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

به گزارش بازتاب، آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز چهارشنبه در دیدار با رییس مجلس سوریه صریحا حمایت خود را از سوریه اعلام کرد و گفت: «بنده به عنوان رییس قوه قضاییه حمایت خودم را از دولت و ملت سوریه اعلام می‌کنم.»

وی سپس به رییس مجلس سوریه گفت که باید دو کشور «تعاملات قضایی» داشته باشند و سوریه می‌تواند از تجربیات قضایی جمهوری اسلامی استفاده کند.

آملی لاریجانی در ادامه آنچه که در سوریه می‌گذرد را «ظلم و جور کشورهای غربی به کشور دوست و برادر سوریه» دانست و از این موضوع اظهار «تاسف» کرد.

رییس قوه قضاییه در پایان نیز گفت که «اطمینان دارد» سوریه «به سمت تعالی و ترقی» پیش خواهد رفت و تمام مشکلاتش را پشت‌سر خواهد گذاشت.

علی لاریجانی: علیه سوریه توطئه می‌کنند

در رویدادی دیگر علی لاریجانی، رییس مجلس ایران هم امروز با آقای اللحام رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی آنچه در سوریه می‌گذرد را «توطئه‌گری»‌ای دانست که کشورهای منطقه و جهان علیه سوریه به راه انداخته‌اند.

رئیس مجلس ایران گفت: «توضیحاتی که آقای اللحام رئیس مجلس سوریه دادند دلالت بر این داشت که اصلاحات و حرکات دموکراتیک در سوریه آغاز شده و ما از این حرکات دموکراتیک در سوریه حمایت می‌کنیم.»

محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس سوریه هم گفت: «بنده از موضع بزرگوارانه و عادلانه ایران در قبال بحران سویه تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که در شرایط کنونی سوریه از ابعاد مختلف با فشارهای زیادی از جمله تبلیغاتی، سیاسی و نظامی مواجه است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.