هاشمى رفسنجانى باید چپه شود! طنزنوشته

سه شنبه, 13ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

نمى خواهم نمک به زخم تان بپاشم، ولى آقا جان خاطر مبارک تان هست که موقع کتک خوردن معین فر و صباغیان چه لبخند ملیحى بر لب داشتید! یادتان هست مرحوم بازرگان را که در آن سال ها که شما هم مثل این بذرپاش، جوان بودى و شور انقلابى گرى داشتى، مردى بود جهان دیده و با تجربه که شما را از تندروى بر حذر مى داشت و شما هم مثل همین بذر پاش به ریش او مى خندیدى؟ حالا بذرپاش ها دارند به ریش جناب عالى مى خندند!

هاى هاى! هاى هاى! خداوند، هیچ بزرگى را، از بزرگى محروم نفرماید! خداوند هیچ صاحب مقامى را از اعلى علیین به اسفل السافلین ساقط نگرداند! آدم سرنوشت بعضى بزرگان را که مى بیند جگرش کباب مى شود! وقتى مى بینى آن که در عرش نشسته بود، و مخالف او مخالف اسلام بود، با مغز و بدون چتر نجات بر فرش سقوط کرد، به طور طبیعى دردت مى گیرد هر چند آن عرش نشین، در دوران قدرت و عالى جناب بودن اش، باباى تو را در آورده باشد!

آى آى! ببین که زمانه چه به روز آدم مى آورد و پند گیر! نکند روزى برسد، که بچه ى شرور هم به طرف تو سنگ بیندازد و قاه قاه به ریش ات -البته اگر داشته باشى- بخندد!

این با سر از بالا به پایین افتادن همواره در تاریخ تکرار شده ولى دریغ از پند گرفتن و آدم شدنِ صاحبْ قدرتان! دریغ از وضع گذشتگان را پیش چشم داشتن! شما نگاه کن در همین حکومت اسلامى، از ابتداى تاسیس اش تا به حال، چند صاحبْ مسند و صاحبْ عزت با مغز زمین خورده اند: بنى صدر، یزدى، قطب زاده، بازرگان، موسوى، کروبى، خاتمى، آسد احمد، آسد حسن و بقیه ى فک و فامیل خمینى…. و حالا…

و حالا که چه عرض کنم؛ از سال ها پیش، رفسنجانى هم به این قافله سرنگون شدگان پیوسته، ولى هر طور بوده مثل «جک» در فیلم تایتانیک، به تخته پاره اى از کشتى در هم شکسته ى «جمهورى اسلامى» چنگ زده به این امید که خدا بزرگ است و هم من و هم جمهورى اسلامى را خودش نجات مى دهد، غافل از این که از جمهورى اسلامى، فقط همان تخته پاره ى زیر دست اش باقى مانده و با کمال تاسف خودش هم در گذشته، منتهى چون یخ زده و فریز شده فکر مى کند که هم چنان زنده است و مثل قبل ها قبراق و سر حال!

نه قربانت گردم! نه فدایت شوم! جناب عالى هم از رولر کاستر جمهورى اسلامى به بیرون پرتاب شده اى و خودت خبر ندارى! کار به جایى رسیده که بچه هاى کم سن و سال و شرور هم دنبال ات مى دوند و به طرف ات سنگ پرتاب مى کنند و شما که روزى تنها کسى بودى که مى توانستى به خمینى انتقاد کنى و حتى صدایت را در مقابل اش بالا ببرى حالا وضع ات به گونه اى شده که متولدین بعد از انقلاب هم توو سرت مى زنند! هیهات! هیهات!

ببین به خاطر اعتراضى که به ردّ صلاحیت آسد حسن خمینى کردى روزنامه ى «[بى] وطن امروز»ِ مهرداد بذرپاش و دار و دسته ى اراذل و اوباش اش در باره ى تو چه نوشته! این روزنامه را ورق بزن و خودت مشاهده کن که به چه روزى افتاده اى و چه وضع اسفناکى پیدا کرده اى! آقا مهرداد و یارانش شما را از مقام آیت اللهى به حجت الاسلامى تقلیل درجه داده اند! به شما که خودت یکى از ارکان انقلاب بودى، مارک فتنه گر چسبانده اند! به شما که خودت سال ها رییس مجلس قانون گزار بودى، انگ ضد قانون زده اند! گفت و گوهاى دو نفره با امام راحل ات را مورد تمسخر قرار داده اند! خواهان ردّ صلاحیت شما، مثل سال ١٣٩٢ شده اند! به شما گفته اند که غیر قابل بازگشتید! در آخر مطلب شان هم نوشته اند که شما موریانه شیطانى یى هستید که اعتقادات راسخ خبرگان ملت را مى جوید! خلاصه ى کلام مطلب شان را طورى نوشته اند، که گویى شما را باید در جا دستگیر کرد و به سمت کوچه ى «اختر» دلالت نمود!

rad-salahiat hashemi1-020216

rad-salahiat hashemi2-020216

حالا این ها را چه کسى نوشته؟ جوجه خروسى که سال ١٣۵٩، یعنى دو سال بعد از انقلاب اسلامى یى که خود جناب عالى یکى از بانیان اش بودى به دنیا آمده! طرف اصلا نمى داند انقلاب چیست آن وقت به شما دارد درس انقلابى بودن مى دهد! فیا عجبا عجبا!

نمى خواهم نمک به زخم تان بپاشم، ولى آقا جان خاطر مبارک تان هست که موقع کتک خوردن معین فر و صباغیان چه لبخند ملیحى بر لب داشتید! یادتان هست مرحوم بازرگان را که در آن سال ها که شما هم مثل این بذرپاش، جوان بودى و شور انقلابى گرى داشتى، مردى بود جهان دیده و با تجربه که شما را از تندروى بر حذر مى داشت و شما هم مثل همین بذر پاش به ریش او مى خندیدى؟ حالا بذرپاش ها دارند به ریش جناب عالى مى خندند! عجب روزگار عوض مى شود!

عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده
حیران شد و بگرفت به دندانْ سرِ انگشت
گفتا که که را کشتی تا کشته شدی زار
تا باز کجا کشته شود آن که تو را کشت
انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس
تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت!

دلم مى خواهد آقاى رهبر معظم هم زنده بماند و طعم تلخ با کله پایین آمدن را بچشد و ببیند که تاریخ با کسى شوخى ندارد و عبرتى شود براى آیندگان البته اگر گوش شنوا داشته باشند! آن که امروز به وضع رقت انگیز بالانشین در حال سقوط مى خندد، فردا هم که خودش در آن بالا بالاها جا پیدا کرد، بالاخره زمان سقوط اش مى رسد و دیگران به او مى خندند! فقط کاش مردم در آن زیر باشند و مانع سقوط آدم شوند!

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.