دو زندانی سیاسی هموطن بلوچ علیرغم اینکه زخمی هستند ۸ ماه است که در سلولهای انفرادی بسر می برند

سه شنبه, 27ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

zendan markazi zahedan

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » ۲ تن از زندانیان سیاسی هموطنان بلوچ بیش از ۸ ماه است که در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان علیرغ اینکه زخمی هستند تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دارند.

حدودا ۸ ماه پیش نیروهای اطلاعات سپاه در مرز میرجاوه به طرف ۳ تن از جوانان بلوچ که از مخالفین رژیم ضدبشری ولی فقیه هستند یورش می برند و با شلیک گلوله آنها را زخمی می کنند و در حالی که زخمی و دچار خونریزی بودند به سلولهای انفرادی شکنجه گاه اطلاعات سپاه پاسداران زاهدان منتقل می شوند. آنها علیرغم اینکه زخمی و دچار خونریزی بودند به مدت ۴۳ روز با دست بند و پابند در سلولهای انفرادی نگهداری می شدند. ۲ نفر از آنها از زمان دستگیری تا به حال هیچگونه ملاقات و تماس تلفنی با خانواده هایشان نداشتند و خانواده های آنها از محل نگهداری آنها بی اطلاع هستند

زندانی سیاسی محمد شه بخش ۳۳ ساله و زندانی سیاسی اسماعیل محمد زهی ۲۳ ساله در منطقه میرجاوه مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرند و هر دو از ناحیه ران مورد اصابت گلوله قرار می گیرند نفر سوم حیات نوتی زهی از اتباع پاکستان می باشد که همراه با آنها دستگیر می شود. هر سه به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان منتقل می شوند و به مدت ۴۳ روز با دست بند و پابند در سلول انفرادی نگهداری می شدند. علیرغم اینکه ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند و دچار خونریزی بودند تحت شکنجه های شدید بازجویان اطلاعات سپاه ولی فقیه قرار می گیرند و در طی ۴ ماه که در اطلاعات سپاه بودند مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند. سپس آنها را از سلول انفرادی اطلاعات سپاه به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل می کنند و در آنجا در سلولهای انفراد ی و بدون درمان زخمهای آنها به حال خود رها شده اند و علیرغم گذشت ۸ ماه هنوز زخم های آنها بهبود نیافته اند و بازجویان وزارت اطلاعات برای پنهان نگه داشتن آثار شکنجه مانع انتقال آنها به بند عمومی هستند.
۲ زندانی سیاسی فوق از داشتن هرگونه تماس تلفنی، ملاقات و هواخوری محروم می باشند.

خانواده های آنها از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی خبر هستند و دائم مورد اذیت و آزار بازجویان اطلاعات سپاه قرار دارند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مامورین وزارت اطلاعات با سلاح گرم و مورد اصابت گلوله قرار دادن آنها وعدم درمان آنها و همچنین شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات در طی ۸ ماه گذشته و ممانعت از داشتن هرگونه تماس با خانواده هایشان را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شکنجه و اعدام و سرکوب خونین مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ فوریه ۲۰۱۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.