ف.م.سخن: وقتى کیهان از هول حلیم توى دیگ مى افتد!

چهارشنبه, 28ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

مطالعه روزنامه هاى «کیهان» و «وطن امروز» براى من همیشه لذت بخش بوده است. هیچ وقت قیافه ى روزنامه فروش محله مان را فراموش نمى کنم که وقتى مى گفتم: «کیهان رو براى من نگه دار!» با یک حالت تعجب و ناباورى به من نگاه مى کرد که «این یعنى چى؟! اولا کیهان که فروش نمیره و همیشه هست! ثانیا این آقا، همه ى روزنامه ها و مجله ها رو مى خره ولى چرا روى این یکى این قدر حساسیت داره؟!»

همه ى این ها را در چهره اش مى دیدم و به او لبخندى مى زدم و او هم لبخندى مى زد به معنىِ «فهمیدم! جریان، سرِ کارى ه!» و یک «چَشم»ِ غرّا به من مى گفت و خداحافظى مى کرد!

خب؛ من همیشه مطالعه ى کیهان را دوست داشتم. بخصوص مطالب «ستون ویژه» و «گفت و شنود» و طنزهاى حاج آقا حسین شریعتمدارى.

اما صفحه ى اول روزنامه ى امروز، چهارشنبه، ٢٨ بهمن ١٣٩۴ مرا بر جاى خودم میخکوب کرد! دیدم در کادر سمت چپ بالاى صفحه تیتر زده است:

«شیطان بزرگ یعنى این – هیلارى کلینتون: رئیس جمهور شوم – مجوز قتل عام ٢٠٠ هزار فلسطینى را صادر مى کنم!»

بعد از عکس هیلارى کلینتون هم که در حال سخنرانى همراه با فریاد است نوشته شده:

«* هیلارى کلینتون در نامه اى خطاب به یک میلیاردر صهیونیست نوشت: اگر رئیس جمهور شوم از دولت اسرائیل حمایت هاى نظامى، دیپلماتیک و اقتصادى لازم را به عمل خواهم آورد و اجازه قتل ٢٠٠ هزار فلسطینى در غزه را هم صادر خواهم کرد.
* گروه هاى فلسطینى مستحق این هستند که سوختن اجساد کودکانشان را مشاهده کنند. صفحه آخر»

clinton-kayhan

طبیعى ست که اول بهت ام برد، بعد چهره ام در هم رفت، بعد چهره ام کم کم گشوده شد، و بعد شروع کردم به خندیدن و دست آخر قهقهه زدن!

اى حاج آقاى شیرین سخن و طنز گو! باز حتما طنز گفته اى تا لبخند به لب خوانندگان کم شمارت بنشانى! آخر کدام سیاستمدارِ -با عرض معذرت- احمقى مى آید چنین حرف هایى بزند؟!

گفتم بروم این طنز شیرین را بخوانم و دقایقى را به شادى بگذرانم! اگر خانم هاى خانه مى دانستند که کیهان چه طنزهاى قشنگ و بامزه اى منتشر مى کند محال بود روى آن سبزى خرد کنند یا با آن شیشه تمیز کنند.

رفتم صفحه آخر. کمى تعجب کردم و با اخم مطلب را تا آخر خواندم. یعنى چه؟! این که اصلا طنز نبود؟! این که همه اش جدى بود؟! منبع اش هم معتبر و «خبرگزارى صدا و سیما» به نقل از «گاردین» بود! عجب!…

اما هر چه کردم عقل سلیم من اجازه نمى داد باور کنم که یک سیاستمدار با تجربه، چنین حرف هاى وحشتناکى بزند، طورى که آدم یاد هیتلر بیفتد! پس اگر عقل سلیم مى گوید نه، این حرف ها را حسین شریعتمدارى از کجایش در آورده؟!

یک «آهان» گفتم و به خاطر آوردم که حسین شریعتمدارى، نه تنها خبر واقعى منتشر مى کند، بلکه بعضى وقت ها خبر براى خوانندگان اش مى سازد، که آدم سر حال بماند و موقع خواندن روزنامه چُرْت نزند. یک نمونه اش خبر به خانه رفتن اکبر گنجى از زندان بود و عکس هایى که از او در خانه اش منتشر کرده بود. من در آن زمان دیدم پرده ى خانه ى آقاى گنجى دقیقا شبیه پرده هایى ست که در سلول ایشان جلوى تخت خواب کشیده شده است و یخچال منزل ایشان هم همان یخچال داخل سلول است و نتیجه گرفتم پس خانه اى که ایشان رفته، همان سلول زندان است!

ولى جریان هیلارى کلینتون و کشتن ٢٠٠ هزار فلسطینى و به آتش کشیدن اجساد کودکان فلسطینى از چه قرار است؟ سخنانى که باعث شده کیهان -به عنوان ارگان حضرت «آقا» و ولى فقیه- چنین نتیجه اى بگیرد:

«…اظهارات هیلارى کلینتون که اوج وقاحت یک کاندیداى ریاست جمهورى آمریکا را نشان مى دهد ثابت مى کند که رژیم صهیونیستى تا کنون هر جنایتى علیه فلسطینیان انجام داده با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و کشورى که ادعاى حقوق بشر و رعایت آزادى انسان ها را یدک مى کشد به راحتى از یک رژیم کودک کش دفاع مى کند. سخن دیگر خطاب به برخى در داخل کشور خودمان است. کسانى که آمریکا را کدخدا مى دانند و براى بهبود شرایط کشور چشم به دستان چنین شیاطینى دوخته اند…».

گفتم تا ته و توى این سخنان را در نیاورم ماجرا را رها نخواهم کرد. حضرت «آقا» فقط این روزنامه را مى خوانند و این حرف ها ممکن است باعث جنگ جهانى سوم شود!

اولین کارى کردم، رفتن به سراغ سایت «گاردین» بود. هر چه در صفحات اخبار روز گشتم خبرى از هیلارى کلینتون و حییم سابان پیدا نکردم. این اسامى را وارد سیستم جست و جوى سایت کردم، دیدم خبرِ نامه نوشتن هیلارى کلینتون به حییم سابان مربوط به ٧ ژوئیه ٢٠١۵ یعنى چیزى حدود هفت ماه پیش است! در این خبر هم چیزى که وجود ندارد کلمه اى راجع به کشتن ٢٠٠ هزار فلسطینى و به آتش کشیدن اجساد کودکان فلسطینى است! عجبا عجب! پس این خبر قدیمى از کجا در آمده؟! و چرا امروز منتشر شده؟!

با یک جست و جو در گوگل، حقیقت بر من آشکار شد و دوباره لبخند بر لب ام نشست!

دیدم سایتى هست به نام «THE MIDEAST BEAST» که همین موضوع کشتار ٢٠٠هزار نفر را تیتر زده آن هم به این صورت وحشتناک:

«کلینتون خطاب به حامى مالى اش: در جنگ بعدى، من به اسراییل اجازه خواهم داد تا ٢٠٠ هزار نفر از مردم غزه را بکشد و نه فقط ٢٠٠٠ نفر»

این سایت هم نوشته که نامه ى کلینتون به سابان را، «گاردین» به دست آورده!

اما نکته ى اساسى که حاج حسین شریعتمدارى به آن توجه نکرده این است که این سایت، یک سایت «طنز» است! بله، یک سایت «طنز»!

هر چه در این سایت منتشر مى شود طنز است، طنز!

هیچ یک از نوشته هاى این سایت حقیقى نیست و صرفا براى سرگرمى نوشته شده!

در قسمت «در باره ى ما»ى این سایت آمده که:

«مطالب این سایت که در باره خاورمیانه است، سرِ کارى ست و براى دست انداختن، و جنبه ى سرگرم کننده دارد!»

به تاکید و با حروف پُر رنگ در این قسمت از سایت نوشته شده است که:

«هر چه در این سایت مى خوانید تخیلى ست و شما نباید ما را به هیچ وجه جدى بگیرید؟ روشن است؟ بسیار خوب…»

اى کاش حاج حسین آقا شریعتمدارى هم از عقل سلیم برخوردار بود و پیش از این که این مطلب طنز را به عنوان مطلب جدى در صفحه ى اول و آخر کیهان منتشر کند، یک جست و جویى در گوگل مى کرد و این طور از هول حلیم توى دیگ نمى افتاد!

از: گویا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.