فرمانده سپاه: سازندگی را از فعالیت اقتصادی جدا می‌دانیم

جمعه, 14ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

sepah

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که برای این نیروی نظامی، “سازندگی” از فعالیت اقتصادی جدا است و این نیرو به طور مستقل وارد فعالیت‌های اقتصادی نمی‌شود.

او گفته است که سپاه و بسیج می‌توانند در “اقتصاد مقاومتی” به دولت کمک کنند.

آقای جعفری در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته است: “ما همواره بحث سازندگی را از فعالیت‌های اقتصادی جدا دانسته‌ایم و شواهد نیز نشان داده که سپاه و بسیج در بحث سازندگی تحولات بسیاری را در کشور ایجاد کرده‌اند.”

“اگر دولت قصد داشته باشد تا فعالیت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را دنبال و اجرایی کند قطعا توان نیروهای سپاه و بسیج می‌تواند کمک شایانی به آنها کند.”

“اقتصاد مقاومتی” اصطلاحی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران برای اشاره به مجموعه سیاست‌های اقتصادی مورد نظر خود از آن استفاده می‌کند. با توجه به اثرات منفی که تحریم‌‎های بانکی و نفتی در چند سال گذشته بر اقتصاد ایران گذاشتند،

کاهش وابستگی به تجارت خارجی، خصوصا تجارت نفت، یکی از سیاست‌های مورد نظر رهبر ایران است.

فرمانده سپاه دو روز پیش در بازدید از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در عسلویه، گفت فعالیت‌هایی نظیر مشارکت سپاه در این پروژه “جهادی” هستند. آقای جعفری در عین حال گفت: “در کار جهادی ممکن است مخالفتهایی هم از داخل و خارج باشد و برخی افراد که سودشان در تامین کالایی از خارج است ممکن است مخالفت‌هایی کنند.”

حدود یک ماه پیش محمدرضا نقدی سفر اروپایی حسن روحانی را “خنجری به پیکر اقتصاد مقاومتی” ایران توصیف کرد.

فعالیت‌های اقتصادی سپاه در بیش از یک دهه گذشته به تنش‌ها میان این نیروی نظامی و دولت‌های وقت منجر شده است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.