اعتراض انجمن هنرمندان نقاش به حذف درس نقاشی و مجسمه‌سازی از دروس دبیرستان

جمعه, 27ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن
انجمن هنرمندان نقاش ایران در واکنش به شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با حذف رشته نقاشی و تلفیق رشته‌های گرافیک و عکاسی در هنرستانهای هنرهای زیبا به وزیر آموزش و پرورش نامه نوشت.

انجمن هنرمندان نقاش ایران در واکنش به شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با حذف رشته نقاشی و تلفیق رشته‌های گرافیک و عکاسی در هنرستانهای هنرهای زیبا به وزیر آموزش و پرورش نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال گذشته اخباری مبنی بر حذف زنگ هنر در مدارس شنیده می‌شد که با مخالفت انجمن هنرمندان نقاش ایران و جمعی از هنرمندان و صدور بیانیه‌ای از طرف انجمن هنرمندان نقاش، این اتفاق روند کندتری به خود گرفت. گرچه در برخی از پایه‌های آموزشی درس هنر حذف شد. امسال بار دیگر شایعاتی درباره حذف درس نقاشی و مجسمه‌سازی از طرح درس و برنامه سال آینده دبیرستان هنرهای زیبا به گوش می‌رسد. این موضوع اعتراض انجمن هنرمندان نقاش را به دنبال داشته است.

انجمن هنرمندان نقاش در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نسبت به حذف درس مجسمه‌سازی و نقاشی اعتراض خود را عنوان کرده است. متن نامه انجمن به وزیر به شرح زیر است:

بنام خدا

جناب آقای دکتر علی اصغر فانی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

جناب وزیر، در این روزها که شایعات ناخوشایند و نگران‌کننده درباره هنرهای تجسمی کشور از هر سو به گوش می‌رسد و هر روز شنیدن اخباری از تغییرات بدون پشتوانه کارشناسانه بر ناآرامی و ناخشنودی هنرمندان کشور می‌افزاید؛ اینک شایعه‌ای درباره‌ی حذف رشته نقاشی و تلفیق عجیب دو رشته گرافیک و عکاسی در برنامه‌های سال جاری هنرستان هنرهای زیبا موج جدیدی از واکنش‌ها را در میان اهالی هنر برانگیخته است.

ناگفته پیداست که رشته نقاشی به عنوان پایه اصلی هنرهای تجسمی کشور با کارنامه‌ای درخشان از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان، در بازشناساندن هنر بی‌نظیر ایران زمین به جهانیان نقشی بی‌بدیل ایفا کرده‌است و امروز دیگر هیچ‌یک از رویدادهای شاخص هنری جهان از تلالو پرافتخار آثار هنرمندان پرورش یافته در دامان مراکز پراهمیتی چون هنرستان هنرهای زیبا بی‌بهره نمی‌مانند.

ما اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران از حضرت‌عالی درخواست می‌کنیم تا با واکنش مناسب و پاسخگویی به‌موقع به این قبیل شایعات، موجبات آرامش خاطر هنرمندان دلسوز و مردم شریف هنردوست ایران را فراهم آورید.

با آرزوی روزهای بهترو پر بار تر برای هنر ایران

هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.