مدیرعامل بانک رفاه کارگران ایران ‘برکنار شد’

پنجشنبه, 3ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

bank-refah-kargaran

خبرگزاری‌های ایرانی از برکناری علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و بازگشت ۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای او به خزانه دولت خبر می‌دهند.

ایلنا از قول یک منبع آگاه در وزارت کار نوشته است که آقای صدقی برکنار شده و ایسنا می‌گوید او به درخواست علی ربیعی، وزیر کار، از مقام خود استعفا کرده و از مدیرعاملی بانک رفاه کارگران کنار رفته است.

علی صدقی یکی از مدیران ارشدی بود که در روزهای گذشته حقوق دریافتی آنها افشا شده و انتقادهایی را برانگیخته است.

ایلنا می‌گوید برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران به دنبال جلسه چهارشنبه عصر هیئت دولت و آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، انجام شده است.

آقای خامنه‌ای در این جلسه گفت حقوق‌های بالای مدیران دولتی “واقع هجوم به ارزش‌ها است”، البته رهبر ایران افزود “این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند”.

انتشار خبر برکناری مدیرعامل بانک رفاه یک روز پس از آن انجام می‌گیرد که ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، از احتمال برکناری علی صدقی اظهار بی اطلاعی کرد.

آقای سیف گفت: “فیش‌های حقوقی تا حد زیادی مبالغه آمیز بوده و تحت تاثیر شرایط سیاسی قرار داشته است.”

موضوع حقوق بالای مدیران دولتی ایران در روزهای اخیر به جنجالی رسانه‌ای و مجادله‌ای سیاسی بدل شده است.

در روزهای اخیر اخباری از تلاش نمایندگان مجلس برای برخورد با حقوق‌های بالا منتشر شده است.

امروز احمد توکلی، نماینده سابق مجلس، بر مبنای قانون آزادی انتشار و دسترسی به اطلاعات از بانک مرکزی ایران خواسته است که میزان حقوق مدیرانش، از رئیس بانک مرکزی گرفته تا مدیران رده پایین را منتشر کند.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.