احمد منتظری: هنوز اسناد منتشر نشده زیادی وجود دارد

یکشنبه, 24ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

montazeri

احمد منتظری، که اخیراً در ارتباط با انتشار فایل صوتی دیدار آیت‌الله منتظری با کمیته تصمیم‌گیری اعدام‌های ۶۷ به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده، تأکید کرده که همچنان اسناد منتشر نشده زیادی از آیت‌الله منتظری در دست دارد.

آقای منتظری روز یکشنبه ۲۴ مرداد، به سایت خبری – تحلیل زیتون گفته است که دیدارهای آیت‌الله منتظری، «به طور شفاف» برگزاری می‌شده و در این مورد هم حاضران در جلسه از ضبط محتوای دیدار با خبر بوده‌اند.

او همچنین گفته است که اسناد منتشر نشده زیادی در دست است که ممکن است قصد انتشارشان را داشته باشد و حتی به حاکمیت توصیه کرده که خود دست به کار انتشار آنها شود.

با این حال آقای منتظری یادآور شده که اسنادی که در اختیار اوست، «منحصر به یک مکان نیست، و اگر [مأموران امنیتی] بخواهند جست‌وجو و [این اسناد را] پیدا کنند نه تنها ایران، بلکه باید همه جهان را بگردند».

آقای منتظری ساعتی پیش از انتشار این خبر به رادیو فردا گفته بود که به این دلیل که آیت‌الله منتظری در زمان این دیدار قائم مقام رهبری بوده، انتشار فایل صوتی این دیدار در حکم «افشای اسرار نظام» تلقی شده است.

گرچه او به دادسرای ویژه روحانیت توضیح داده که محتوای فایل صوتی منتشر شده، پیشتر در خاطرات آیت‌الله منتظری آمده بوده و از این رو انتشار آن در حکم «افشای اسرار» نیست.

او همچنین در دادسرای ویژه روحانیت قم متهم شده که با انتشار این فایل صوتی، با سازمان مجاهدین خلق در زمان اتحاد آنها با دولت عربستان سعودی، همراهی کرده است.

با این حال احمد منتظری به رادیو فردا گفت که در جواب گفته است اتحاد این دو « به دلیل حمله بعضی افراد به سفارت عربستان است که هنوز مجازات نشده‌اند و باز هم این حمله به اسم نظام نوشته شد».

سایت آیت‌الله منتظری روز سه‌شنبه فایل صوتی سخنان وی در دیدار با کمیته چهارنفره تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ۶۷ را منتشر کرد که حاوی انتقادهای صریح قائم‌مقام وقت رهبر جمهوری اسلامی از روند اعدام‌ها بود. فایلی که یک روز بعد «به درخواست وزارت اطلاعات» حذف شد.

بر پایه این سند تازه منتشر شده، آیت‌الله منتظری خطاب به حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، ابراهیم رئیسی، و مصطفی پورمحمدی، از اعدام‌های ۶۷ به عنوان «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی» یاد کرده، که در آینده از آیت‌الله خمینی «چهره‌ای سفاک و خونخوار» ترسیم می‌کند.

از زمان انتشار این فایل صوتی، هیچیک از حاضران در این دیدار در مورد آن موضع‌گیری نکرده‌اند اما در مقابل چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خمینی، از جمله محمدعلی انصاری، محمد موسوی بجنوردی، حسین موسوی تبریزی و حتی علی خمینی نوه آیت‌الله خمینی، این سند را مخدوش خوانده و به شدت به انتشار آن اعتراض کرده‌اند.

روز یکشنبه همچنین سخنانی از حسن خمینی در خبرگزاری‌ها منتشر شد که در آن تلویحاً از انتشار این سند انتقاد شده است.

حسن خمینی در این سخنان مستقیماً نامی از آیت‌الله منتظری یا بیت او، یا حتی موضوع اعدام‌های تابستان ۶۷ نبرده و تنها گفته است که «بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟»

سخنانی که برخی خبرگزاری‌ها از آن به عنوان واکنش نوه آیت‌الله خمینی به انتشار فایل سخنان آیت‌الله منتظری یاد کرده‌اند.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. تو همی پوشی و او رسواتر است!

  2. گفتن حقایق تاریخی امری درست است و حاکمیت نباید از افشای آنها هراس داشته باشد زیرا امروزه دیگر نمیتوان واقعیات تاریخی را از مردم پنهان کرد شبکه‌های اجتماعی بسیار فعالند